אלימות בהפגנה מול הבית שבו שוהה הגננת מאילת שמואשמת ב-380 מקרי התעללות ותקיפה שונים של פעוטות: כמה הורים של פעוטות שהיו במעון בבעלות אילנה קובר הגיעו להפגין אמש (שבת) מול הבית במושב עזריקם הסמוך לאשדוד בו נמצאת קובר במעצר בית - ועימותים התפתחו בינם לבין קרובי משפחתה של הגננת. צוות משטרה נכח במקום, והפריד בין הצדדים. לא היו עצורים בתקרית.
לפי צוותי מד"א שנכחו במקום, שלוש נשים נפצעו בתקרית - אמא של אחד הילדים מהגן, ושתי בנות משפחה של קובר. האם נחבלה קלות בראש מאבן או מענף, ואחת מקרובות המשפחה נחבלה גם כן. הקרובה הנוספת נפגעה מגז מדמיע. כל הנפגעות סירבו להתפנות לבית החולים.
ממטה המאבק של ההורים נמסר: "גז מדמיע, אבנים וענפים הושלכו מבית המשפחה בעזריקם, שם שוהה במעצר בית אילנה קובר המתעללת לכאורה. ההורים הגיעו מאילת להפגין כחוק מול הבית ונתקלו בהתנהגות אלימה מצד משפחתה קובר. בני המשפחה יצאו מצוידים בגז מדמיע תוך ריסוס הגז על השוטרים ועל ההורים".
3 צפייה בגלריה
עימותים אלימים מחוץ לביתה של הגננת המתעללת אילנה קובר מאילת
עימותים אלימים מחוץ לביתה של הגננת המתעללת אילנה קובר מאילת
"בני המשפחה יצאו מצוידים בגז מדמיע". העימותים מחוץ לבית הגננת, אמש

הפרקליטות הגישה בחודש שעבר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד קובר בת ה-64, בגין התעללות ותקיפה ב-23 פעוטות חסרי ישע שבהם טיפלה במעון שבבעלותה בעיר. בנוסף, הוגשה בקשה לחילוט הנכס ששימש להפעלת הגן - בפעם הראשונה בדרום.
מכתב האישום עלה כי קובר ניהלה מעון שבו היו 26 פעוטות בגילי 9 חודשים עד 3 וחצי. בהיותה אחראית על הפעוטות, היא ביצעה מעשי התעללות גופנית ונפשית ותקפה כאמור בכ-380 מקרים שונים לכל הפחות, כשכל ילדי המעון היו חשופים לאלימות הבלתי פוסקת מצידה כלפי חבריהם.
3 צפייה בגלריה
אילנה קובר
אילנה קובר
קובר בבית המשפט, ביוני
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
ההורים בבית המשפט
ההורים בבית המשפט
ההורים מפגינים מול בית המשפט
(צילום: רועי עידן)
הזוועות שחוללה קובר תוארו בכתב האישום: "תקפה את הפעוטות בדרכים שונות. בין היתר משכה כיסא כשפעוט עמד עליו והעיפה את הפעוט לרצפה, בעטה בראשו של תינוק שישב בטרמפולינה, חצתה את החדר כדי לתקוף פעוט שישב בכיסאו, משכה חלק מהפעוטות כשהיא מכניסה יד לתוך פיהם, משכה לפעוטות בשערותיהם וגררה אותם, הפנתה אלימות מכוונת מצד חלק מהפעוטות כלפי אחרים כשהיא מעודדת חלק מהם להכות ולמשוך בשערות של פעוט אחר, חסמה את פיהם של פעוטות בכדי למנוע מהם להשמיע קול או בכי, לחצה על חזיהם וצווארם של פעוטות תוך שהיא מפעילה את משקל גופה ועוד".
"אכזריותה של קובר התבטאה בכך שלא פעם תקפה תינוקות ופעוטות שלא תוך כדי טיפול בהם, אלא ניגשה אליהם על מנת לתקוף אותם שכשניכר שהם שקטים או עסוקים בענייניהם", תואר בנוסף. "כך למשל, חצתה את החדר לתינוק בטרמפולינה, הכתה אותו בפיו משכה אותו בראשו והטיחה אותו על הטרמפולינה, טלטלה את הפעוטות בצורה אגרסיבית, בעטה בפעוטות, השתמשה בפעוטות אחרים שהחזיקה והטיחה אותם בפעוט אחר שחלפה על פניו, השכיבה באגרסיביות ערימת מזרנים על גופו של תינוק ששכב על מזרן אחר".