מפגינים יצאו הערב (חמישי) למחות מול בתי שרים וחברי כנסת מהקואליציה בקריאה לערוך בחירות, במסגרת השבוע השני מאז 7 באוקטובר שבו מתקיימות ההפגנות שמוביל ארגון המחאה נגד המהפכה המשפטית "כוח קפלן" ברחבי הארץ. בין היתר צעקו המפגינים "לא נוותר עד שהכנסת תתפטר" ו"בחירות עכשיו".
המוחים הגיעו לבתיהם של שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, שרת המודיעין גילה גמליאל וח"כ אופיר אקוניס בתל אביב; לביתו של שר הכלכלה ניר ברקת בירושלים; לביתו של שר התפוצות עמיחי שיקלי בחנתון שבגליל התחתון; לביתו של ח"כ דני דנון ברעננה; לביתו של שר הביטחון יואב גלנט בעמיקם שליד זכרון יעקב; לביתו של ח"כ אלי דלל בנתניה; לביתו של השר גדי איזנקוט בהרצליה ולביתו של שר החינוך יואב קיש בהוד השרון.

4 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתו של דני דנון ברעננה
הפגנה מול ביתו של דני דנון ברעננה
דורשים "בחירות עכשיו". מפגינים מול ביתו של דנון ברעננה
(צילום: מיכה ורדי)
4 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתו של שר החינוך יואב קיש בהוד השרון
הפגנה מול ביתו של שר החינוך יואב קיש בהוד השרון
מוחים ליד ביתו של קיש בהוד השרון
(צילום: בני משי)
בירושלים, המפגינה מירב (55) טענה כי נדחפה בידי שוטר ליד ביתו של השר ברקת - ונפלה לקרקע. לדבריה, "הייתי צעד מהמדרכה והוא דחף אותי עליה. נפלתי על הכתף ונפגעתי גם במרפק. שאלתי אותו למה והוא התעלם, ואחר כך אמר שניסה להציל אותי מהמכוניות ושמותר לו להפעיל כוח סביר. הוא לא מוכן להתנצל, ואמר 'אם פגעתי בכבודך - מחילה'. זה מאוד הכאיב לי והכעיס אותי. זה כנראה לא יצטרך בית חולים, אבל כואב לי מאוד".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירוע: "במהלך מחאה ותהלוכה בלתי מתואמת שהתקיימה בירושלים הערב, מספר מפגינים חסמו  את הכביש ועל כן הודיע להם קצין משטרה שהם מפרים את הסדר הציבורי ובמידה ולא יחדלו ולא יעלו למדרכה , יאלץ לפנותם  בכוח. לאחר שחלקם נמנע מלעשות כן, הוביל קלות את אחת המפגינות שכפי הנראה מעדה. בהמשך לכך, שוחח עימה הקצין והבהיר לה את סמכותו במקרה זה של הפרת סדר. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק אך לא תאפשר הפרת סדר ותפעל כנגד מעורבים בכך בהתאם".
לטענת המפגינים, מאז 7 באוקטובר מדינת ישראל "בהתפרקות", ואין ממשלה מתפקדת. על כך יעידו לטענתם אנשי מילואים, מפוני הדרום והצפון, כל אזרח שפרנסתו נפגעה, ועל אחת כמה וכמה המשפחות שאיבדו את יקיריהן. לדברי המוחים, הדרך היחידה להיחלץ מהמצב היא באמצעות הנהגה חדשה למדינה.
4 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתה של גילה גמליאל בתל אביב
הפגנה מול ביתה של גילה גמליאל בתל אביב
הפגנה מול ביתה של גמליאל בתל אביב
(צילום: דנה קופל)
4 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתו של יצחק וסרלאוף בתל אביב
הפגנה מול ביתו של יצחק וסרלאוף בתל אביב
מוחים עם מגפונים ליד ביתו של וסרלאוף בתל אביב
(צילום: יובל חן)
בתוך כך, מאות הגיעו לעצרת תמיכה בשר גדי איזנקוט סמוך לביתו בהרצליה. בעקבות פרסום המסמך שחיבר איזנקוט על התנהלותה הכושלת של ממשלת ישראל במלחמה, התקיימה העצרת כדי לקרוא לו לעשות את הדבר הנכון, לעצור את הטירוף ולהוביל את פיזור הכנסת כדי ללכת לבחירות.
משה רדמן אבוטבול, ממובילי המחאה, אמר בהפגנה: "גדי, באנו לכאן לבקש ממך - אתה שנתת למדינה האהובה הזו את מיטב שנותיך כלוחם אמיץ ולאחר מכן שילמת את המחיר היקר מכל עם נפילתו של בנך גל, אתה זה שצריך להביא את השינוי".
"כוח קפלן" מסר בהמשך להפגנות ברחבי הארץ כי "במקום לשאת באחריותו לאסון הנורא בתולדות המדינה, ראש הממשלה מסית ומפלג, וחבריו המנותקים מקדמים תקציב ביזה, מעודדים השתמטות ומסיתים נגד משפחות חטופים. זו ממשלה שמונעת משיקולים פוליטיים-הישרדותיים וכל יום נוסף שהיא בשלטון פוגע במאמץ המלחמתי ובאחדות העם. חייבים בחירות, וזה עלינו - האזרחיות והאזרחים. אנחנו חוזרים למחות כי רק מאבק יביא בחירות".