"הוא הכניס את היד מתחת למעיל, הבנתי שהוא מוציא בטוח אקדח. התחלתי לרוץ, הוא יצא אחרי, התחילו יריות לכיוון שלי". ב-9 באוגוסט בשנה שעברה נסעה עדי פרץ עם ילדתה בת ה-4 לבית אמה. כשהרכב עבר ליד כיכר בעיר בת ים, נורו לעברו כמה קליעים. אחד מהם פגע בראשה של פרץ שנפצעה קשה מאוד. היורה נמלט מהזירה, פרץ שנקלעה לירי בעל כורחה שרדה את הפגיעה בנס, ונזקקה לטיפול רפואי ושיקום ממושך. שבעה חודשים אחרי הירי, הגיעו לידי ynet חלקים מהתשאול הראשוני ליעד החיסול שאליו כיוונו היורים.
יום אחרי הירי התקבלה שיחת טלפון במשטרה. מעברו השני של הקו היה היעד שנפצע גם הוא מהירי ברגלו. הוא סיפר לחוקרי המשטרה כי לדעתו הקליעים נורו לכיוונו, ובכך סיפק קצה חוט ראשוני לפענוח הפגיעה בעדי פרץ. החוקרים הגיעו לבית החולים וערכו במקום את התשאול הראשוני. בהמשך היעד נחקר עוד כמה פעמים במשטרה.
4 צפייה בגלריה
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ ורכבה בזירת הירי בבת ים
(צילום: נדב אבס)
"למה אני חושב שזה עליי? בסוף הנביאים יש כיכר, כאן (מסמן בידיו. ג"מ) עמד האוטו (של פרץ. ג"מ), יש כאן קיוסק ולידו יצאתי מהמספרה. אם אני ממשיך ועובר את הכביש - אני בדרך הביתה. רציתי לעבור מעבר חצייה, איך שפניתי אני רואה בפינה (אדם. ג"מ), עכשיו קיץ כן? לא יודע איך בן אדם שכולו שחור, מסכה, כובע קפוצ'ון. הסתובבתי אליו, הבנתי שזה משהו שקרה לפני שנה אותו דבר". היעד התכוון לניסיון חיסול נוסף ששרד ב-2020 מצדו של אחד הנאשמים גם בירי לעבר פרץ.
היעד סיפר לחוקרים כיצד האדם שראה מולו הכניס את היד מתחת למעילו. "התחלתי לרוץ, הוא יצא אחריי, התחילו יריות לכיוון שלי. רצתי לכיוון הכיכר, איך שפניתי ימינה נשאר לי בדיוק חצי דרך, יש שם פחים של זבל. הוא הציץ, הסתכל, מוציא ראש, שמתי לב שהוא מסתכל אליי מאחורי הגב.
"כשפניתי הוא כבר הסתכל עליי ואני עליו שנייה. הוא יוצא - ויריות. האוטו של הבחורה שמצאתם פה בגינה, נראה לי הבחורה הזו שעברה סגרה לי את הגב, הצילה את החיים שלי עם האוטו. כדור עבר לי ברגל, המשכתי, הרגשתי שאוטו בא וראיתי כבר איך היא בתוך האוטו נופלת. רצתי הביתה". היעד הסביר שרץ ונפגע בעצמו ברגלו: "אתה לא מרגיש שיורים".
4 צפייה בגלריה
תיעוד הירי בעדי פרץ
תיעוד הירי בעדי פרץ
תיעוד הירי בבת ים
בהמשך סיפר יעד החיסול על ניסיון החיסול הנוסף שאותו שרד שנה לפני כן. "אני ואחי הלכנו לאיכילוב, הוא נחתך באצבע בבית. באותו יום הייתה קטטה בבת ים, אחי ואני נעצרנו ל-10 ימים. חשבו שאנחנו מעורבים, אבל סגרו לנו את התיק. אני חושב שבקטטה, המעורבים היו בבית החולים וגם אנחנו, ולכן הם חשבו שהיינו מעורבים. בגלל זה רצו להרוג אותנו. מי? לא יודע אחי.
"חודשיים אחר כך, בעשר בלילה, אני ואחי באים לקחת את אימא שלי מחנות. מדברים, מחכים לה עם חבר'ה ברחוב בלפור (בבת ים. ג"מ). בדיוק עמדנו ויצא אלינו בחור עם קפוצ'ון וירו עלינו. אחי קיבל ארבעה כדורים, ארבע-חמש שעות ניתוח עשו לו, החזירו אותו מהעולם הבא. קיבל כדור ליד הלב, אבל ניצל. אני קיבלתי כדור ברגל ימין וברגל שמאל. לא יודע איך זה נפל עליי. אחרי היריות, אחרי חודש, עצרו בחור בבת ים. ראו את הקעקוע שלו בסרטון. ישבנו באותו חדר, אמרתי 'אני לא מכיר' כי 'סתם ככה להגיד שזה הוא - יהרוס חיים של בן אדם'".
עוד סיפר היעד בתשאול הראשוני: "אני לא קושר בין המקרים, ולא אמרתי שהיורה הוא אותו בן אדם. אני לא אומר, אולי כן יש סיכוי שניסו לפגוע בבחורה, אבל לפני שנה ניסו להרוג אותי. אני ואחי לא רבנו עם אף אחד. עוד חודש נולד לי בן. אני לא מעורב, לא בסמים, לא בכלום. תעבור אחד אחד בבת ים, לא תשמע עליי ועל אחי משהו לא בסדר. אני מפחד, בטח. אם הייתי יודע מי ירה - הייתי אומר. התפללתי על הבחורה, אשתי יכלה לעבור שם עם הילד".
למרות לחץ השוטרים, היעד לא נקב בתשאול הראשוני בשם של חשוד במעשה. ואולם, חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרה הצליחו לקשר בין ניסיון החיסול הקודם לירי שבו נפצעה פרץ. בנובמבר בשנה שעברה הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חמישה גברים, שחלקם מעורבים בשני מקרי הירי.

לפי כתב האישום, פרץ נפגעה במהלך ניסיון רצח של היעד. דמיטרי פיודורוב (29) מחולון הוא זה שניסה פעמיים לחסל את היעד ופתח לעברו בירי. הוא עשה זאת בפעם הראשונה ב-6 באוקטובר 2020, וכעבור 10 חודשים כשפגע בשוגג בפרץ ופצע אותה קשה.
עו"ד יעקב שקלאר, שמייצג את אחד הנאשמים, אמר: "התיק בנוי על האזנות סתר, על תרגילי חקירה וראיות נסיבתיות. מכל הנאשמים, האחד שאני מייצג - שוחרר ממעצר, על רקע טענות לחולשה ראייתית. זהו תיק שיתנהל על ידנו עד לזיכוי מלא, לפחות של חלק מהנאשמים שלא היו שותפים לירי. חשוב לזכור כי בסופו של דבר רק אחד ירה ורק אחד מסר לו נשק - כך לפי כתב האישום. יוצא שגם לפי הטענה שהאחרים היו נוכחים בזירה - עדיין אין שום ראיה לשותפות בביצוע".