2 צפייה בגלריה
טקס מסירת נס הנשיא בין ראובן ריבלין ליצחק הרצוג בבית הנשיא
טקס מסירת נס הנשיא בין ראובן ריבלין ליצחק הרצוג בבית הנשיא
יומנו של הנשיא הרצוג נחשף
(צילום: רויטרס)
נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם אתמול (חמישי) את יומנו בעקבות בקשת חופש מידע שהוגשה. היומן מכיל את התקופה מאז כניסתו לתפקיד ביולי האחרון עד לסוף שנת 2021. מבית הנשיא נמסר כי נשקל פרסומו היזום של היומן מכאן ולהבא.
יחד עם היומן, התבקש הנשיא הרצוג להעביר גם את הסדר ניגוד העניינים שנערך לו, אך בתשובת בית הנשיא הובהר כי הסדר כזה לא נערך, וכי הרצוג קיבל הסברים לעניין זה מהיועצת המשפטית של בית הנשיא.
בבית הנשיא מסרו כי "הקובץ סרוק ומועבר בצורה שכזו, בעקבות מגבלות אבטחה הקשורות בו. לעניין ניגוד העניינים: יצוין כי על פי התפיסה החקיקתית בישראל, נשיא המדינה הוא בעל מעמד ייחודי, וככזה אינו נושא בסמכויות המנהליות בבית הנשיא - הנתונות מכוח הדין למנכ״ל בית הנשיא (המקביל בסמכויות אלו ליו״ר הכנסת ולמבקר המדינה). עם זאת, ולמען הסדר הטוב, נשיא המדינה קיבל מהיועצת המשפטית סקירה על חובת ההימנעות מניגוד עניינים בכלל ובכל הנוגע לתפקידו כנשיא המדינה, בפרט".
יומנו של הנשיא ריבלין, שהתבקש גם הוא למסור אותו בתקופת סוף כהונתו, טרם נמסר - על אף שחלפו המועדים למסירתו על פי חוק.
מעיון ביומן הנשיא הרצוג עולה, כי הוא משקיע זמן רב בשיחות עם מנהיגים בינלאומיים ושרי חוץ. כמו כן, הוא משתדל להיפגש גם עם שגרירים זרים המשרתים בישראל וגם עם בכירים במשרד החוץ ושגרירים מיועדים לפני יציאתם לחו"ל.
הרצוג מרבה להיפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם שר החוץ יאיר לפיד, ונוהג לאכול ארוחות צהריים עם שרים בממשלה. הוא נפגש גם עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ומקפיד להיפגש עם חברי כנסת מכל הזרמים - חרדים, חילונים, אופוזיציה, קואליציה, יהודים וערבים. כמו כן, הוא מקיים פגישות תכופות עם הרמטכ"ל, אלופי המטכ"ל וראשי מערכת הביטחון: ראש השב"כ, ראש המוסד, ראש המל"ל ועוד. הרצוג גם מנהל לא מעט שיחות עם ראשי ערים: ב-1 באוגוסט 2021, לדוגמה, שוחח עם ראש העיר בני ברק וראש העיר של קרית אונו.
עוד עולה, שהרצוג מרבה לסייר בארץ, כשיש לו לא מעט ביקורים בבסיסי צה"ל. גם רבנים נמצאים בסדר יומו - כך למשל ב-4 באוגוסט נועד עם הרב שלמה אבינר ואשתו שפרה.
2 צפייה בגלריה
טקס השבעת נשיא המדינה מליאת הכנסת
טקס השבעת נשיא המדינה מליאת הכנסת
טרם מסר את יומנו. הנשיא לשעבר ראובן ריבלין
(צילום: רויטרס)
ב-5 באוגוסט 2021 נועד עם אריה דרעי ועם חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסמה סעדי מסיעת הרשימה המשותפת. ב-15 באוגוסט נועד עם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ מהציונות הדתית, ח"כ גילה גמליאל מהליכוד ושר התיירות יואל רזבוזוב מיש עתיד. ב-19 באוגוסט נועד שוב עם אריה דרעי, כשיום קודם לכן נועד עם חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה ואחריו שר החקלאות עודד פורר מישראל ביתנו.
ב-12 באוקטובר נועד הנשיא עם היועצת המדינית של בנט, שמרית מאיר. הוא הקדיש גם פגישות לסוגיית השבויים והנעדרים: כך למשל ב-16 בנובמבר נועד עם משפחות מנגיסטו ואסייד - ביחד עם מתאם שבויים ונעדרים במשרד ירון בלום. בלוח הזמנים מופיעים ביקורי תנחומים אחדים שקיים הרצוג אצל משפחות שכולות שיקיריהן נהרגו בפיגועי טרור או נפלו בשירותם בצה"ל.
כאמור, היומן פורסם בעקבות בקשתה של תנועת "הצלחה - לקידום חברה הוגנת", העוסקת בהנגשה של מידע בעל ערך ציבורי.
פורסם לראשונה: 22:46, 12.05.22