בכל כמה ימים הוא נמצא בעיר אחרת, מדן ועד אילת. נהריה, תל אביב, בת ים, לוד, ראשון לציון, באר שבע, אילת - בכולן יש אנשים שטוענים כי נפלו קורבן לתרגילי העוקץ שלו.
קוראים לו ארד חיון. הוא בן 32, במקור ממעלות תרשיחא. לפי עדויות שהגיעו ל-ynet ול"ידיעות אחרונות", הוא מתעתע בקורבנותיו בצורה שיטתית ומתוחכמת, ומוציא מהם כספים במרמה. דפוס הפעולה תמיד דומה: זה מתחיל ביצירת קשר אישי עם ה"מטרה" - שותף לדירה, שכן, עמית לעבודה, חברים, בנות זוג, אפילו משפחתו הקרובה. כדי ליצור תדמית אמינה הוא מציג את אביו כ"מנתח מוח בכיר בבית החולים איכילוב", את אחותו כ"עורכת דין בכירה במשרד בוטיק" ואת עצמו כ"יועץ פיננסי בכיר". הוא גם אוהב את חברתם של סלבים, הן משום שכך הוא נכנס בחינם למועדונים והן משום שזה עוזר לתדמית המצליחן.
4 צפייה בגלריה
ארד חיון עוקץ
ארד חיון עוקץ
"אמרתי לעובדים בצורה ברורה - ארד חיון לא נכנס לפה. בכל זאת הוא הצליח". ארד חיון

"ראו אותו מכניס כסף לכיס ומעמיס שקיות עם סחורה"

את הנזקים שהותיר לכאורה חיון ב-2016 במסגרת עבודתו באחת מרשתות האופנה הגדולות בישראל בעליה מתקשים לשכוח. "הוא נטל לכיסו יותר מ-180 אלף שקלים", מספר סמנכ"ל בכיר בחברה בריאיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות". "לפעמים אלה היו פדיונות קופה, בפעמים אחרות הונאות במחשבי הסניף וגניבה של סחורה. הוא הודה במעשים ואף חתם על מסמך משפטי שיסדיר את החזר הכסף - אבל לא עמד אפילו בתשלום הראשון".
עוקץ נוסף התרחש ב-2018. חיון הגיע לעבוד בחנות של רשת "לי קופר" בסניף קניון איילון. לרשת יש בישראל כ-40 סניפים. "הוא נראה בחור הגון, נחמד, תקתקן, מוכר פגז, בדיוק מה שהייתי צריכה", מספרת שיר שמעון, זכיינית הסניף. "אני ובעלי היינו לפני חתונה, חיפשתי מישהו שיהיה יד ימיני בחנות, והוא נראה לי חבל על הזמן".
4 צפייה בגלריה
ארד חיון עוקץ
ארד חיון עוקץ
"ראיתי בחור שנכנס עם קביים, ריחמתי עליו". ארד חיון
הרושם השתנה במהרה. "יום אחד יוצרים איתי קשר משירות הלקוחות בעקבות תלונה של לקוח בנוגע לנקודות הצבירה שלו. במערכת הופיע שהוא השתמש בהן, והוא הכחיש. בדיקה העלתה שארד השתמש בהן ועשה עוד פעולות לא תקינות. בשיחה איתי הוא הכחיש, אבל הקב"ט של החברה ומנהל הרשת הורו לי לפטר אותו. לא היה פה ויכוח", היא מספרת.
זה לא היה הסוף. "כשחזרתי מירח הדבש באילת ראיתי שחסרות לי מעטפות של פדיונות קופה", מספרת שמעון, "זה קרה למרות שאמרתי לעובדים בצורה ברורה - ארד חיון לא נכנס לפה. הוא הצליח עם הלשון החלקלקה שלו להיכנס לחנות על אף שפוטר. קב"ט הקניון אמר לי שהוא ראה אותו נמצא שם לבד בגלל רשלנות מצד העובדים. הוא ידע איך לפתוח את הקופה, להוציא מפתח לכספת וגנב ממני מעטפות. חקרתי את כל עובדי החנויות מסביבי, אם הם ראו דברים חשודים. אמרו לי שראו אותו בכמה הזדמנויות מדפיס בקופה, מכניס כסף לכיס ומעמיס שקיות עם סחורה. הוא גרם לי לנזק של יותר מ-20 אלף שקלים, וזה רק מה שידוע לי". אף שהוגשה תלונה במשטרה שגובתה בראיות, הוחלט לסגור את התיק.

"הוא כמו נוכל הטינדר"

דוד וקנין מתגורר בבת ים עם אשתו. הוא עובד בשתי עבודות. כשהגיעו לבניין חבר'ה צעירים ושכרו דירה מעליו הוא שמח. "הם העלו לי ולאשתי חיוך על הפנים, במיוחד ארד", מספר וקנין, ששמע גם הוא את הסיפור על האחות והאבא המאוד מוצלחים של חיון. "הלשון שלו חלקה, הוא כריזמטי, יודע לקנות אנשים. הוא הבטיח לאשתי הרים וגבעות בלהרים את העסק שלה, וכלום מזה לא קרה. הוא גם עקץ אותי בכמה מאות שקלים. הכסף לא עניין אותי, רק הקטע המסריח שהוא עשה לי ולשותפים שלו. הוא סכסך בינינו כדי שלא אדבר איתם".
4 צפייה בגלריה
חן אלקיים ואופיר שקורי - שותפי שנפגעו מארד חיון
חן אלקיים ואופיר שקורי - שותפי שנפגעו מארד חיון
"סמכתי עליו. הוא שחקן מושלם". שקורי
(צילום: יובל חן)
וקנין התקשר בשלב כלשהו לאביו של ארד בניסיון לקבל את כספו בחזרה ולעזור לשותפיו לדירה של ארד, שנפגעו ממנו גם הם. "האבא אמר לי: 'יש תור מכל הסיפורים והאנשים שמחייגים בגלל ארד. אפילו אני ניזוקתי ממנו'. כששאלתי אותו אם הוא מנתח מוח, הוא צחק ואמר: 'אני לא יודע איך מוח נראה'. בקיצור, ארד הוא כמו נוכל הטינדר", סיפר וקנין.
מבדיקת ynet ו"ידיעות אחרונות" עולה כי אביו של ארד חיון הינו אח לשעבר בבית החולים איכילוב ולא מנתח מוח. אחותו, אותה הוא מציג כעורכת דין, היא חיילת בשירות קבע שלא נמצאת איתו בקשר.
השותפים שעליהם מדבר וקנין הם חן אלקיים (25) ואופיר שקורי (25). אחרי תקופה שהתגוררו בבאר שבע ובדימונה החליטו השניים לעבור לגור במרכז. "חיכינו לזה מאוד", הם מספרים. את ארד חיון הם הכירו במסיבה בתל אביב, אליה הגיע עם "מספר סלבים מוכרים", כהגדרתם. "יצאנו לבלות במועדון. ראיתי בחור שנכנס עם קביים, ריחמתי עליו, מיהרתי לעזור לבן אדם והתחברנו", משחזר שקורי, "התחלנו לדבר ואפילו הזמנתי אותו לכמה כוסות. בזמן הזה שיתפתי אותו שאני בדיוק מחפש שותף לדירה, ומשם התחברנו לחן, שאותה אני מכיר תקופה ארוכה".
הם שכרו דירה, והבעיות התחילו במהרה. "מההתחלה ארד אמר שהוא מזמין צ'קים לשכר דירה והם צריכים להגיע, אז בינתיים אני נתתי את שלי. וככה, כל חודש, ארד היה מערבב אותי. היה אומר: 'שים עכשיו ואני בהמשך השנה אשים עליך'. סמכתי עליו. הוא שחקן מושלם. היה מראה לך שהוא החבר הכי טוב, כמו משפחה, אבל בסוף כל מה שהוא רצה זה להרוס אותי, לעקוץ עד שאגיע לאפס שקלים. בשלב מסוים הבן אדם נעלם. ניסינו לאתר אותו ולא הצלחנו. ואז גיליתי שארד היה לוקח לי את כרטיס האשראי כשישנתי בלילה ויוצא איתו ועם תעודת הזהות שלי בשביל להוציא כסף מתחנות דלק וכספומטים. הוא גם הצליח לגלות את הקוד".
4 צפייה בגלריה
חן אלקיים ואופיר שקורי - שותפי שנפגעו מארד חיון
חן אלקיים ואופיר שקורי - שותפי שנפגעו מארד חיון
"הוא נעלם. רק אז הבנתי שהוא אחראי לגניבה של טלפונים ומכשירי חשמל שנעלמו מהדירה". אלקיים
(צילום: יובל חן)
שקורי לא מתאושש. "ארד העביר אותי סבל נוראי", הוא מספר, "אין לי יותר אמון בבני אדם. רק לאחר תקופה הצלחתי לאמוד את הנזקים ממנו ואת הגניבות שלו - יותר מ-34 אלף שקל. ולמרות הכול, המשטרה סגרה את תיק התלונה שלי".
כ"מתנת פרידה", חיון ניצל לדבריהם את העובדה שלא היו בבית וגנב חפצים יקרי ערך מהדירה. "כשהגעתי הביתה חיפשתי את האייפון החדש שקניתי כדי להפתיע את אמא שלי, והוא נעלם", מספרת אלקיים, "רק אז הבנתי שהוא אחראי לגניבה של עוד טלפונים ומכשירי חשמל כמו סוני פלייסטיישן שנעלמו בעבר מהדירה. משום מה המשטרה סגרה את התיק".

"אין מקום שהוא דרך בו ולא עקץ"

קורבן נוסף הוא יוסי (השם המלא שמור במערכת). "הכרתי אותו מהקריות", הוא מספר, "ובשלב כלשהו הבן אדם התחנן לקבל ממני הלוואה כדי לטפל באמא שלו. סיפר שהיא זקוקה לתרופות מצילות חיים. נתתי לו 15 אלף שקל למרות שהוא ביקש יותר. זה פשוט היה כל הכסף שלי. הוא אמר שיחזיר את הכסף בהסדר מסוים ולא עמד בשום תשלום. רק בדיעבד הבנתי שאמא שלו לא חולה ולא נעליים. תכננתי לעשות בר מצווה צנועה בבית הכנסת לילד שלי וזה לא יצא לפועל כי לא היה לי את הכסף. אני מתבייש שהוא הצליח לרמות אותי ככה".
אבי (שם בדוי) היה בעבר חבר של ארד חיון ומכיר את התמונה הגדולה. "לצערי אין מקום שהוא דרך בו ולא עקץ", הוא מספר, "הרבה אנשים מחפשים אותו. לפני כמה שנים גם שמו כסף על הראש שלו. פרסמו פוסטים: 'מי שיביא את ארד יקבל 20 אלף שקל'. הוא מתוחכם ברמות. אומר לשותפים שלו לדירות שהוא יוצא לעבודה, ובפועל הוא הולך לקניון ושותה קפה על חשבון האשראי שלהם. ארד לרוב ישן אצל גרושות. מסבן נשים שרק רוצות אהבה. הוא היה מביא נשים למלוניות בתל אביב, מבלה איתן שעה ויוצא עם כסף. לך תסביר את זה. הוא גם נראה טוב וגם לשון חלקלקה. זה ארד".
את סיפורה הקשה של בת זוגו לשעבר של חיון, המתגוררת בדרום הארץ ביחד עם אמה, החלטתנו לא לפרסם בעקבות התיאורים הקשים, הפגיעה, הנזק והצלקות שהותיר בה.
כשהתחקיר אודות חיון הבשיל נעשו כמה שיחות עימו. פגישה עימו נקבעה ל-28 באפריל, אך הוא ביטל אותה ואמר: "כן, עולה לי לראש שלצערי טעיתי בחיי, אבל השאלה היא עד כמה הבדיקות שלך נכונות או שהדברים מגיעים מאנשים שרוצים לנקום, לשקר ולהרוס אותי לגמרי". חיון ביטל פגישה נוספת שנקבעה ל-3 במאי ומאז ניתק קשר ולא הגיב לכמה בקשות לקבלת תגובה, כולל אתמול.
ממשטרת ישראל נמסר: "ככל שעולה חשד המגובה בראיות לביצוע עבירה פלילית, המשטרה בודקת את הנושא ביסודיות. באשר לתיק הגניבה מהמעביד: עם סיום החקירה התיק הועבר לחטיבת התביעות, ובתום בחינה הוחלט על גניזתו. בנוגע ליתר תיקי החקירה נשוא פנייתך: בהתאם לחומרי החקירה שהושגו והתשתית הראייתית הוחלט על סגירתם. ככל שיתקבל מידע או פרטים נוספים, אזי התיקים ייבחנו מחדש".