הדור השני לקורבנות הכת בלוד: הקהילה שקיבץ סביבו הרב נתנאל דרעי בלוד לאורך כשני עשורים הורכבה בתחילה בעיקר מנשים וגברים, אולם עם התרחבות המשפחות, והבאתם לעולם של ילדות וילדים רבים, הוא בנה מערכת חינוך פנימית שהייתה נוקשה ואכזרית בדומה לאופן שבו התייחס להורים. צפו בפרק השני של סדרת הדוקו "פדופיל בראש כת" של ynet Original, שבו מספרים חברים לשעבר בקהילה על שטיפת המוח לילדים, האלימות שספגו, שיתוף הפעולה של העירייה ועל השליטה של דרעי בנעשה גם אחרי שהורשע ונכלא בגין תקיפה מינית של קטינים בקהילה.
עוד ב-ynet Original:
מדובר בלפחות כמה עשרות ילדים בני 6-3 מהקהילה הסגורה בלוד. המטרה של דרעי הייתה פשוטה: שכולם ילכו לאותה מסגרת, תחת אותם כללים, וכך יוכל להטמיע בהם את מסריו. הוא הפעיל לחץ על עיריית לוד באמצעות ההורים, והגנים היו מיועדים לחברי הכת בלבד. גם הצוות הגיע מתוך הקהילה בלבד, וכך נבנה מנגנון שמאפשר לדרעי שליטה מוחלטת על הנעשה. "על הנייר זה גן עירייה, אבל מי שניהל בפועל זה הפדופיל", אומר חסיד לשעבר בקהילה.
לילדים ולילדות בגנים היה תקנון לבוש. לבנות נאמר שמי שלא תכסה את רגליה, תגיע לגיהינום ושם ישרפו לה את הרגליים. לפי עדות אחת הסייעות, ילדה מהקהילה סבלה מחרדות ולא הסכימה להוריד גרביים ולהיכנס למקלחת מחשש שישרפו לה את הרגליים.
באפריל 2021 הורשע דרעי במסגרת עסקת טיעון בריבוי עבירות של מעשה סדום, מעשים מגונים ועבירות מין נוספות שביצע בשלושה מתלמידיו, חלקן במשך כמה שנים, כשהיו בני 13 עד 17. הוא נידון למאסר של שש שנים ועשרה חודשים ונגזר עליו לשלם לקורבנות פיצוי סכום כולל של 150 אלף שקל. לפי כתב האישום המתוקן שבו הודה דרעי הוא ביצע את המעשים בחדר מנוחה פנימי בבית המדרש שבו העביר שיעורי תורה, בין היתר גם למתלוננים. הוא ציין בפניהם שקרבתם אליו תעניק להם מעמד גבוה וכי הוא עתיד לשדך אותם עם בנותיו.

"מיד עם פרוץ הפרשה הוקם צוות בראשות ראש העיר"

ממשפחת דרעי נמסר בתגובה: "נתנאל דרעי מרצה את מאסרו במסגרת עסקה לאחר שהודה והביע חרטה עמוקה על מעשיו. כל רצונו הוא לשלם את חובו לחברה. לצערנו, מאז שהחל לרצות את מאסרו, קומץ מסוים של אנשים חורשי רעתו מנסים בכל דרך לפגוע בו ובמשפחתו ולעורר את עניינו שוב ושוב על מנת לייצר דעת קהל שלילית. הוא עובר סדרת טיפולים בכלא, משתף פעולה ומתנהג באופן מופתי במאסרו. אין בכוונת המשפחה להתייחס לחומרים ממוחזרים, מסולפים ושקריים. כל רצונה הוא להמשיך את חייה בשקט ובצנעה".
מעיריית לוד נמסר בתגובה למשודר בפרק: "מדובר בפרשה קשה ומזעזעת, שהעירייה טיפלה בה מהרגע הראשון ללא דופי ובמלוא החומרה. מיד עם פרוץ הפרשה הוקם צוות טיפול מיוחד בראשות ראש העיר, המשלב את המשטרה, גורמי רווחה וחינוך, המרכז לכתות ואנשי מקצוע, לשם טיפול יסודי, לרבות העמדת סיוע חומרי, חינוכי ונפשי עבור הילדים והמשפחות.
"אשר לגני הילדים: עד למעצרו של דרעי הגנים היו במעורבות של הרב בתכנים, כשרות ומינוי הצוות. עם מעצרו העירייה לקחה את הגנים תחת חסותה, והם כיום בפיקוח ממלכתי-חרדי של משרד החינוך והעירייה. בגן הבנות הוחלף הצוות והוא אינו קשור לכת. בגן הבנים, נשארו הגנן והסייע לאחר שלא אותר צוות שהסכים לעבוד שם. לאחר סגירת התיק במשטרה נגד הגנן הודיע משרד החינוך שהוא בעל זכות חוקית להישאר בתפקידו.
"התכנים בגן הינם לפי תוכנית הליבה של משרד החינוך. בגן מתבצעת ביקורת של העירייה והפיקוח ואנו מלווים אותו באופן שוטף כדי למנוע כל התערבות בתכני הלימוד מצד הרב המורשע. אשר לטענות על אלימות, הוגשו תלונות על התקופה הקודמת וכולן נסגרו. מאז הניהול העירוני לא הוגשה שום תלונה על אלימות. נמשיך לפעול בכל דרך אפשרית כדי שהכת לא תקבל לגיטימציה. בכלל זה העירייה לא תאפשר שום שימוש במשאב עירוני לרבות הקצאות ומבנים לפעילות הכת".