1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בבית החולים בילינסון
(צילום: רויטרס)
מספר חולי הקורונה שמצבם קשה ממשיך לרדת, והערב (יום רביעי) הוא כבר עמד על 408. לשם השוואה, לפני כשלושה שבועות עמד מספר החולים הקשים על 739.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי כ-76% מהחולים הקשים אינם מחוסנים. בקרב החולים הקשים, שטרם מלאו להם 60, שיעור הבלתי מחוסנים גבוה יותר ועומד על 86%.
42 מהחולים הקשים הם בני פחות מ-40 – 37 מהם לא מחוסנים בכלל. ארבעה חולים קשה הם מחוסנים ללא תוקף – כלומר, עברה יותר מחצי שנה מאז שקיבלו את מנת החיסון השנייה. בנוסף, ישנו חולה קשה אחד שנחשב מחוסן - כלומר, קיבל את מנת הדחף או שהתחסן במנה החיסון השנייה בחצי השנה האחרונה.
מאז חצות קיבלו 1,176 ישראלים הודעה שהם חיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו מעט פחות מ-60 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על כ-2%.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,959 חולי קורונה, שניים מהם היום. מתחילת החודש נפטרו בארץ 174 חולי קורונה.

מספר המתחסנים היומי ממשיך להיות נמוך יחסית לעומת שבועות קודמים. היום קיבלו 6,835 ישראלים את מנת החיסון השלישית ו-1,709 את המנה הראשונה של החיסון. לשם השוואה, ביום רביעי בשבוע שעבר קיבלו 33,742 ישראלים את המנה השלישית של החיסון ו-7,642 את הראשונה.
על רקע הירידה בתחלואה מקדם משרד החינוך את מתווה "הכיתה הירוקה" - שמתפקד כרגע כפיילוט במספר מצומצם יחסית של בתי ספר - וקורא להטמיע אותו בכל בתי הספר היסודיים ובגני הילדים החל משבוע הבא. מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק העריך הבוקר בריאיון לאולפן ynet שהמתווה, שבמסגרתו תלמידים מקבלים פטור מבידוד למרות שבאו במגע עם תלמיד חולה קורונה אם הם נבדקים מדי יום במשך שבוע, אכן ייצא לפועל בתאריך המיועד.
"בסך הכול הפיילוט מוצלח", אמר סלוביק. "בחלק ניכר מהכיתות מגלים מאומת אחד. המתווה אכן מוכיח את עצמו". מנכ"ל משרד החינוך הוסיף שההורים ב-190 בתי הספר שכבר נכללים בפיילוט "הכיתה הירוקה" משתפים פעולה באופן מלא. "ההורים ייחלו וציפו לוודאות הזו שהילד הולך לבית הספר בבוקר. המודל מאפשר לנו להחזיר את התלמידים ללמידה רציפה ולגשר על הפערים הרגשיים", הוא אמר.