2 צפייה בגלריה
הרופאה הגדודית הראשונה בגבעתי שבקרוב תהיה רופאה בסיירת מטכ''ל
הרופאה הגדודית הראשונה בגבעתי שבקרוב תהיה רופאה בסיירת מטכ''ל
הרופאה הקרבית הראשונה בסיירת מטכ"ל
(צילום: דובר צה''ל)
בקיץ הקרוב תירשם היסטוריה בצה"ל, ולראשונה תשרת רופאה קרבית בסיירת מטכ"ל. הקצינה ששברה את תקרת הזכוכית, נשואה ובוגרת מסלול "צמרת", תהיה הרופאה הראשונה ביחידה שבה שירתו עד כה רופאים גברים בלבד, וכבר בחודשים הקרובים תשתלב בצוות הרפואי של היחידה.
לאורך שירותה הצבאי בחיל הרפואה מילאה תפקידי רפואה ביחידות השדה השונות, והיא נחשבת לאחת מהרופאות שפרצו בשנים האחרונות את תקרת הזכוכית בצה"ל בתחום זה. מינויה אושר לאחרונה על ידי קצין הרפואה הראשי, תא"ל פרופ' אלון גלזברג. בצה"ל נמנעו מלפרט על המינוי בעקבות מגבלות ביטחון מידע.
חבריה של הרופאה סיפרו כי מדובר בחלום חייה. "זה מדהים שהיא הגיעה לזה אבל זה לא מפתיע, היא תותחית אמיתית. בנאדם מאוד מיוחד. היא שילוב של מקצועיות ממדרגה ראשונה ואנושיות לא מתפשרת. זה מאוד משמח שהיא זאת שפותחת את אחד המקומות שנחשבים הכי גבריים בצה"ל גם לנשים".
2 צפייה בגלריה
גם היא עשתה היסטוריה. רס"ן אור בן יהודה-ליבני
גם היא עשתה היסטוריה. רס"ן אור בן יהודה-ליבני
גם היא עשתה היסטוריה. רס"ן אור בן יהודה-ליבני
(צילום: אליה טל, עיתון במחנה)
הקצינה מצטרפת לנשים נוספות בצה"ל שעשו היסטוריה והשתלבו במקומות ובתפקידים שאוישו עד כה על ידי גברים. רק לאחרונה פורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" על מינויה הצפוי של רס"ן אור בן יהודה-ליבני למג"ד הראשונה של גדוד חי"ר, וכי המינוי הוא חלק מתנופת קידומים בצבא של קצינות בכלל החילות והמערכים.
בצה"ל זיהו חולשה בעיקר בקצינות הקרביות, שפורשות בגילאי 30-25 כדי להקים משפחה. בתוכנית חדשה שתצא בקרוב לפועל החליטו בצה"ל על בניית מסלול שירות אישי לקצינות כדי לאפשר להן הקמת משפחה, לצד המשך שירות במערכים הלוחמים.
בשנה שעברה פורסם כי סגן ד"ר רהב מנחם מונתה לרופאה הגדודית הראשונה בחטיבת גולני. ד"ר תא"ל (במיל') טריף בדר, שהיה בעבר קצין הרפואה הראשי, אמר אז כי "אסור לפסול רופאה רק בגלל שהיא אישה. זה יום שמח וחשוב לחברה הישראלית ולשילובן של נשים בגדודים המסתערים של צה"ל".