משרד הבריאות עדכן אמש (ד') כי עד עתה יש בארץ רק שניים שנדבקו בוודאות בזן הקורונה החדש אומיקרון, לצד 17 שחשודים שאף הם נדבקו בווריאנט. שתי המאומתות הן העובדת הזרה המחוסנת באסטרהזניקה ששבה ממלאווי ונסעה באוטובוס לאילת, וישראלית בת 32 שחוסנה בשלוש מנות פייזר וחזרה מדרום אפריקה.
בינתיים, הזן החדש אותר לראשונה גם בארצות הברית. תושב קליפורניה שחוסן מבלי לקחת בוסטר ושב מדרום אפריקה היה לאמריקני הראשון שנדבק באומיקרון, ותוצאת הבדיקה שלו אומתה יומיים לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הווריאנט שהתגלה "הוא סיבה לדאגה, לא לפאניקה". לפי ה-CDC, הוא חש תסמינים קלים ומצבו משתפר. אמש הודיעו גם באיחוד האמירויות על מקרה ראשון של אומיקרון בשטחם.
במשרד הבריאות בישראל ציינו כאמור כי קיים חשד לעוד 17 מקרים של חשיפה לווריאנט, מקרים שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף שלהם. מתוכם שלושה מחוסנים לחלוטין ו-14 שמוגדרים במשרד הבריאות כלא מוגנים - לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה ומחוסנים במנה שנייה שעברה חצי שנה ממועד החיסון.

3 צפייה בגלריה
מעבדת הריצוף בבית חולים אסף הרופא
מעבדת הריצוף בבית חולים אסף הרופא
מעבדת הריצוף בבית חולים אסף הרופא. מחכים לתוצאות
(צילום: רועי רובינשטיין)
3 צפייה בגלריה
מעבדת הריצוף בבית חולים אסף הרופא
מעבדת הריצוף בבית חולים אסף הרופא
מעבדת הריצוף בבית חולים אסף הרופא
(צילום: רועי רובינשטיין)
מתוך אותם 17 מקרים עשרה מהם הם חוזרים מחו"ל או שהיו במגע עם חוזרים מחו"ל, ושבעה לא שהו בחו"ל לאחרונה. בנוסף, אמרו במשרד הבריאות, קיימים 17 מקרים נוספים המוגדרים "בחשד נמוך" - דגימות שהוגדרו כחיובי גבולי ונשלחו לבדיקה חוזרת.
אחד מאותם 17 שחשודים שנדבקו הוא הקרדיולוג המומחה ד"ר דן אליאן. בשיחה עם ynet סיפר: "הרופא שעובד איתי חזר מכנס קרדיולוגים בלונדון, עבר בדיקות ויצא שלילי. אחרי יומיים נסעתי איתו לכנס בקיסריה ונסענו ביחד ברכב סגור שעה, ויום למחרת הוא התחיל להרגיש לא טוב. הוא עשה בדיקה וקיבל תשובה חיובית לקורונה. הוא שלח לכל הרופאים שעובדים איתו ללכת להיבדק. נבדקתי קיבלתי גם כן תשובה חיובית".
לדבריו, הוא וחברו שנדבק לא חשו בתסמינים שונים מהמוכרים: "הוא הרגיש לא טוב כשבועיים בערך ולי - חוץ מטיפה כאב גרון - לא היו תסמינים בכלל. הסימפטומים מאוד דומים למחלה ויראלית ולקורונה".
3 צפייה בגלריה
ד"ר דן אליאן
ד"ר דן אליאן
ד"ר דן אליאן
(צילום: יריב כץ )
על פי ההערכות האומיקרון מידבק בהרבה מזן הדלתא, אבל לפחות במקרה של שניהם זה לא היה כך: "בני המשפחות של שנינו עברו בדיקות ואף אחד מהם לא נמצא חיובי. דיברו שזה יותר מידבק ואני קצת סקפטי לגבי זה כי עובדה שכל המשפחה שלי וגם המשפחה של הקולגה שלי לא נדבקו והיינו מאוד קרובים. מצד שני, על שני מקרים אי אפשר להסתמך".
הוא העריך כי העובדה שהוא מחוסן גרמה לכך שלא חלה באורח קשה: "עצם זה ששנינו יחסית עברנו את המחלה בקלות בהחלט קשור לחיסון, וזו עוד הזדמנות להגיד למי שלא התחסן לצאת להתחסן".
ד"ר אליאן מבית החולים שיבא תל השומר ציין כי "בהתחלה היה לנו חשש גדול כי זה לא מוכר ונסחפנו להיסטריה של כולם, אבל אחרי כמה ימים החשש ירד. בדיעבד זה היה קצת מוגזם. צריך להחליט כיצד מתנהלים כשיש זן חדש. כשלא יודעים ומתחילים לירות לכל הכיוונים, זה מראה על משהו לא כל כך מאורגן ואחרי שנתיים שהקורונה בחיינו זה צריך להיות אחרת".
פורסם לראשונה: 20:17, 01.12.21