הישראלים שהשכימו קום והגיעו הבוקר (יום שישי) לנתב"ג, שעות ספורות אחרי התקיפה שמיוחסת לישראל באיראן, לא חששו מאפשרות של ביטול הטיסות. למעשה, האנשים היחידים שפגשנו הבוקר בשדה התעופה והיו מודאגים הם נוסעים שעמדו לעלות על מטוס לדובאי, או לעצור בה בדרך ליעד אחר. הם ניסו לשנות את מסלול טיסתם, או לבדוק יעד אחר לחופשה.
לפי רשות שדות התעופה, במהלך היום יעברו בנתב"ג כ-43,500 נוסעים ב-264 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. כ-21,600 נוסעים ימריאו מישראל, וכ-21,900 ייכנסו אליה.

3 צפייה בגלריה
 שעות הבוקר בנתב"ג לאחר התקיפה באיראן
 שעות הבוקר בנתב"ג לאחר התקיפה באיראן
נוסעים בנתב"ג. "העיקר שנחזור הביתה"
( צילום: יאיר שגיא )
דימה סקליארסקי (26) מכפר סבא טס הבוקר לבאקו בירת אזרבייג'ן, לחופשה עם בת זוגו אינה. הוא לא דאג שטיסתו תבוטל, אך חושש מההתפתחויות לקראת החזרה לארץ בעוד חמישה ימים. "יכול להיות שהשמיים ייסגרו, וזה משהו שתמיד חששתי ממנו, אבל אני מקווה שלא יהיה מצב כזה והאיראנים לא יתקפו בחזרה. אחרי חמישה ימים, אני כבר אתגעגע".
בתור ליד דימה ואינה פגשנו את משפחת חפץ, בת ארבע נפשות, שהיו בדרך לבודפשט. "מבחינתי, הפחד יותר היה שלא נטוס", אמרה עמית (14) הבת הבכורה. האם דבי הייתה קצת יותר מודאגת, וסיפרה שכבר אתמול חששה ממצב שכזה. "אתמול חבר טוב שלח לי הודעה שלא תהיה תקיפה באיראן עד פסח", היא אומרת. ״אני רוצה לחזור בתאריך שנקבע, ולא להיתקע שם".
3 צפייה בגלריה
  עמית חפץ ומשפחתה
  עמית חפץ ומשפחתה
עמית חפץ ומשפחתה
(צילום: יאיר שגיא)
אירה ברודוב מרמת גן סיפרה כי כשהתעוררה, לקראת היציאה לנתב"ג, היא ראתה את החדשות והרהרה בנוגע לטיסה. "היו חששות. חבר התקשר ושאל מה יקרה אם השמיים שוב ייסגרו ואנחנו נצטרך להישאר. העיקר שנחזור הביתה, הילדים בבית ואחד לוחם שיכול ללכת למילואים", אמרה. בעקבות המתקפה האיראנית בסוף השבוע שעבר נסגר המרחב האווירי של ישראל לשבע שעות.
3 צפייה בגלריה
 שעות הבוקר בנתב"ג לאחר התקיפה באיראן
 שעות הבוקר בנתב"ג לאחר התקיפה באיראן
"אמרו שלא תהיה תקיפה באיראן עד פסח"
( צילום: יאיר שגיא )
דינה ואן דייק (57) מתל אביב הגיעה לשדה עם כל משפחתה לקראת ביקור אצל בתה בבודפשט. "אנחנו הולכים לעשות שם ליל סדר לכל המשפחה. הבאנו מצות, חסה ומרור. היום, כשראינו שהייתה תקיפה, אמרנו חבל שלא נסענו אתמול". ואן דייק חוששת בעיקר מאפשרות שלא תוכל לחזור בשל סגירה אפשרית של המרחב האווירי, גם אם כעת הדבר לא עומד על הפרק.
״יש חשש כזה, בכל זאת יש לי פה הורים ותוכניות לחג השני, ואפילו כנס ביוון בשבוע שלאחר החג", הוסיפה. "אבל נראה שעשו פעולה מצומצמת אז אנחנו מקווים שלא יהפוך למשהו רציני".