1 צפייה בגלריה
ד״ר רמדאן דבש
ד״ר רמדאן דבש
ד"ר רמדאן דבש
(צילום: רפי קוץ)
המשטרה עצרה אמש (רביעי) את ד"ר רמדאן דבש, מרצה בפקולטה במכללה למינהל, בחשד שלקח חלק בשלושה אירועי ירי במזרח ירושלים - ברקע סכסוכים על חלקות קרקע בשכונת צור באהר. בית משפט השלום בעיר הורה לשחררו ללא תנאים, לאחר שהיחידה החוקרת לא הצליחה לבסס תשתית ראייתית מספקת.
דבש, יו"ר מנהל קהילתי לשעבר, שהתמודד גם למועצת עיריית ירושלים בבחירות המקומיות שנערכו ב-2018, נחשד על ידי חוקרי תחנת "עוז" כמי שעומד, יחד עם מעורבים נוספים, בשלושה אירועי ירי שהתרחשו במזרח ירושלים בחודש האחרון. היחידה החוקרת הוציאה נגד דבש צו מעצר כבר לפני כשבועיים, אלא שבמשטרה התמהמהו והוא נעצר רק אמש כאמור. בית משפט השלום בעיר הורה לשחררו, ללא תנאים מגבילים.
השופטת אורנה סנדלר-איתן ציינה: "כנגד המשיב ניתן צו מעצר על בסיס חומר ראיות שהוצג בפני בית המשפט לפני למעלה משבועיים. בחנתי את חומר הראיות הקיים כעת בתיק ומעבר למה שהוצג לבית המשפט. מעבר למתן הצו הנ"ל לא הוצג לטעמי דבר שיש בו כדי לחזק את החשד. בשלב זה אין מקום להאריך את מעצרו של המשיב שכן החשד הסביר, אף אם כזה היה לפני כשבועיים אין די בו כעת לצורך הארכת מעצרו".
סנגורו של דבש, עורך הדין יהודה שושן, ציין במהלך הדיון: "הצו שניתן בזמנו ניתן על בסיס מידע מודיעיני. מדובר באדם בן 57 שעיקר מושבו הוא בצור באהר. הוא מרצה במכללות, הוא דוקטור להנדסה אזרחית, מרצה במכללה למינהל והוא נעצר ליד כל הסטודנטים שזו עוגמת נפש בפני עצמה, רק על מנת לגרום לצדדים קרובים אליו להילחץ או לעשות מהלכים על מנת שמשטרת ישראל תגיע אליהם".
עו"ד שושן אמר בתגובה נוספת: "מדובר בד"ר להנדסה אזרחית, נטול עבר פלילי שנעצר רק בגלל מידע מודיעיני שסיפק מקור בעל אינטרס. הוא נעצר, נחקר ושהה לילה מאחורי סורג ובריח. מזל שיש שופטים בירושלים".