מסע ירי בארה"ב: ריצ'רד דייל קרום (52) רצח אתמול (ו') שישה אנשים, בהם אשתו לשעבר ואביו החורג, בכמה מוקדים באזור העיירה הכפרית ארקבטלה שבמדינת מיסיסיפי בדרום ארצות הברית. כך אמר השריף של מחוז טייט, בראד לאנס, שציין כי קרום נעצר, אך בשלב זה מניעיו אינם ברורים למשטרה. לדבריו, ריצ'רד נאשם בשלב זה ברצח מדרגה ראשונה והמשטרה תפעל להוספת סעיפי אישום.
3 צפייה בגלריה
ריצ'רד דייל קרום
ריצ'רד דייל קרום
ריצ'רד דייל קרום
(צילום: AFP)
השריף סיפר כי קרום, שהיה חמוש בשוטגאן ובשני אקדחים, החל את מסע ההרג ב-11:00 בבוקר, כשהרג מחוץ לחנות נוחות את קריס יוג'ין בויס (59) שישב במושב הנהג במכונית. לאנס ציין כי אחיו של בויס נכח לצדו במכונית והצליח להימלט מהמקום ללא פגע, על אף שקרום רדף אחריו באזור המיוער שבסביבה. לדברי השריף, בזמן שהשוטרים עבדו בזירת הרצח הם קיבלו קריאה נוספת על אודות ירי כמה קילומטרים מהמקום.
בהגיעם לזירה הבאה, הם מצאו בבית את אשתו לשעבר של קרום, דברה קרום (60), שהייתה ללא סימני חיים, ואת בעלה הנוכחי שסבל מפציעת ירי. לאנס סיפר כי השוטרים השיגו ועצרו את קרום מחוץ לביתו, וכי מאחורי הבית הם איתרו את גופותיהם של שני עובדי תחזוקה: צ'ארלס מנואל (76) וג'ון רורי (59). לתדהמתם, השוטרים מצאו בבית השכן גם את גופותיהם של אביו החורג של קרום, ג'ורג מק'קיין, ושל אחותו של מק'קיין, לינדה.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בעיירה אקרבלטה
זירת הרצח בעיירה אקרבלטה
"אין יכולת להבין מה גרם לזה". זירת הרצח בעיירה ארקבטלה
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בעיירה אקרבלטה
זירת הרצח בעיירה אקרבלטה
זירת הרצח בעיירה ארקבטלה
(צילום: AP)
מסע הירי זעזע את העיירה הקטנה בת 285 התושבים, ששוכנת סמוך לגבול עם מדינת טנסי, דרומית לעיר ממפיס. "בכל מקום יש פשע, ומפעם לפעם אנו נתקלים גם בפשע אלים, אבל ללא ספק לא משהו בסדר גודל כזה", אמר השריף. הוא הוסיף כי "החלק המפחיד הוא שאין לנו יכולת להבין מה גרם לזה".
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן גינה את הירי וקרא לקונגרס לקדם בהקדם חקיקה שעוסקת בפיקוח נשק, על מנת להתמודד עם "מגפת אלימות הנשק". ביידן הוסיף כי "ג'יל (אשתו) ואני אבלים על ששת הנרצחים במחוז טייט, כמו גם על יותר מדי אמריקנים".