2 צפייה בגלריה
גל אוחובסקי ובן זוגו איתן פוקס
גל אוחובסקי ובן זוגו איתן פוקס
גל אוחובסקי
(צילום: רפי דלויה)
שני גברים שנפגשו עם העיתונאי ויוצר הקולנוע גל אוחובסקי סיפרו כי הוא כפה את עצמו עליהם כשנפגש איתם - ואף פעל באלימות. בעקבות זאת החלה הבוקר (יום ג') המשטרה בבדיקה. אמש (שני) הודיע אוחובסקי כי הוא מפסיק את פעילותו בתור נשיא ארגון הנוער הגאה.
בתחקיר שפורסם בכאן חדשות סיפר א', שנפגש עם אוחובסקי לפני כשנה וחצי, כי השניים קבעו להיפגש לאחר ששוחחו באפליקציית היכרויות. אוחובסקי, כך אמר, השתמש בשם בדוי אך שלח את תמונותיו האמיתיות. "הוא תקשר כמו חיה", סיפר א'. "יותר מחמש פעמים הוא ניסה להפוך אותי בכוח ולגעת". הוא ציין כי ביקש ממנו להפסיק באופן נחרץ, ולפי הפרסום גם עבר בדיקת פוליגרף שבה נמצא דובר אמת.
בעדות נוספת שפורסמה, גבר שנפגש עם אוחובסקי למטרות עבודה סיפר כי בשלב מסוים הוא זינק עליו והתחיל לנשק אותו. "ניסיתי להדוף אותו. הוא כפה את עצמו עליי למרות התנגדותי", סיפר.
2 צפייה בגלריה
(צילום: מוטי קמחי)
אוחובסקי מסר בתגובה כי "לגבי המקרה הראשון: בין המעורבים נקבע מפגש מיני. המפגש המיני הסתיים באופן ידידותי, ועד רגע הפניה מכם לא ידע גל דבר על תחושותיו של חבר הקהילה. לאחר קבלת הפניה התברר לגל כי האדם המדובר מצוי בעימות על רקע מיני עם רבים מחברי הקהילה אשר יצרו קשר עם גל וביקשו להעביר הקלטות וצילומי מסך המעידים על כך. עם זאת, ומתוך הבנה ורגישות גל מבקש להתנצל מעומק ליבו בפני האדם על התחושה הרעה שנגרמה לו.
"באשר לעדות השניה: בניגוד למה שמחייב הדין וכללי האתיקה, לא הועברו מצד התאגיד שום פרטים לגביה, ואין לו דרך להגיב או להתגונן בפני אירוע שלא פורט בפניו. אך כאמור, מרגע שזו התחושה, הוא מתנצל גם בפני המעיד השני. כמי שהקדיש את חייו לקהילה החליט גל כי אחריותו מחייבת אותו להפסיק את פעילותו כנשיא איגי, ארגון הנוער הגאה. הארגון הוא מפעל חייו, והוא אינו מעוניין שרבב ידבוק בארגון הנהדר הזה".
מהוועד המנהל של איגי נמסר כי "הוועד קיבל את הודעתו של גל אוחובסקי כי יסיים את תפקידו כנשיא איגי. אנו מקווים כי האירועים המתוארים בתחקיר יבוררו בהקדם. השנים האחרונות מביאות רוח חדשה של יצירת רשת ביטחון למתלוננות ומתלוננים - הרוח הזו חייבת להיכנס גם לתוך הקהילה הגאה, ואנו, כארגון המוביל והגדול בקהילה, שאחראי על אלפי חניכות וחניכים ומאות רבות של מתנדבים ומתנדבות, לוקחים על עצמנו תפקיד משמעותי בבניית ושינוי השיח.
"משימתנו היא ליצור עולם ומרחב בטוח לכל נערה ונער בקהילה הגאה בישראל, וכל מי שנושא תפקיד בארגון חייב לשמש לכך דוגמא. קווי הפניות הדיגיטליים שלנו פתוחים, והמדריכים והמדריכות שלנו קשובים לכל אחת ואחד שירצו לדבר, לשתף או להתייעץ בנוגע לאירועים שקרו ולכל נושא שקשור אליהם. אנו מחויבים לחיסיון מלא ולבירור מיידי של כל תלונה".
פורסם לראשונה: 20:08, 01.11.21