יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קרא היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו להוביל לבחירות מוקדמות באופן מוסכם. "אני כבר תקופה ארוכה קורא לעצור את הכאוס ואת כל מה שאנחנו רואים מסביב כי החברה הישראלית שסועה, אני קורא לבחירות מוסכמות שיעצרו את הכאוס במדינת ישראל", אמר בר-דוד בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות".

בר-דוד מתח ביקורת חריפה על הממשלה, והביע את חוסר שביעות רצונו מנתניהו: "אני לא סומך באופן כללי על ממשלת ישראל, ממשלת ישראל לא מתנהלת כמו שצריך. היא לא מקבלת החלטות כמו שצריך, בכל תחום. אמרתי בריאיון ל'ידיעות אחרונות' בערב ראש השנה, ממש לפני סוכות, שאני יודע לאן אני לוקח את הארגון שלי. אני לא יודע לאן ראש הממשלה לוקח את מדינת ישראל. והנה, בסוכות הוא לקח אותנו לסיבוב מטורף ואנחנו נמצאים בתוך השיא של הדבר הזה. מישהו שיסע בנו בשנה האחרונה, בעיקר במהפכה המשפטית, וזה ממשיך עכשיו עם כל הבלגן שיש".
אחרי שנשאל על הקדמת הבחירות לנוכח העובדה שבליכוד אומרים שהממשלה הנוכחית תשלים את ימיה, השיב יו"ר ההסתדרות: "בסוף כנראה נצטרך להוליך אותו (את נתניהו). בסוף, האירוע הזה חתום על השם שלו, אין מה לעשות. אירוע כזה כמו שקרה לנו ב-7 באוקטובר זה אירוע שאי אפשר להתחמק מאחריות לגביו. האחריות היא כולה על מקבלי ההחלטות, ואני גם לא רואה שהם מנסים לתקן את המצב".
כלומר, אם ראש הממשלה לא יוביל לתאריך בחירות מוסכם, אתם תגרמו לו ללכת לבחירות? "כרגע, כל גופי המחאה במדינת ישראל, והם באים אלינו למשרד, מחפשים את התזמון הנכון. יש כרגע כמה אפשרויות כדי לייצר פה באמת הליך של מחאה שיוביל את הממשלה הזאת להחליט על בחירות מוסכמות ולהרגיע את הכאוס שיש בעם. זו הדרך שכרגע אני נוקט בה.
"צריך להבין שיש פה עכשיו נקודת ייחוס מאוד חשובה, וזה חוק הגיוס שעומד על הפרק עד סוף החודש. זו נקודה שלא כל כך שמים לב אליה, אבל זו נקודה חשובה ביותר, שאם הממשלה תנסה פה לעשות תרגילים - אני צופה את פירוק הממשלה ואני צופה שגל המחאה יגבר, וגם אנחנו נשתתף בה וננסה להביא לשינוי במדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
ארנון בר דוד בוועידת "האנשים של המדינה"
ארנון בר דוד בוועידת "האנשים של המדינה"
ארנון בר דוד בוועידת "האנשים של המדינה"
(צילום: יריב כץ)
בר-דוד הוסיף: "ההסתדרות תהיה שותפה יחד עם כל הגופים האחראים במדינת ישראל, ויש הרבה מאוד גופים שרוצים לראות שינוי במדינת ישראל, שיהיה פה שינוי. שינוי יכול להיות אך ורק בבחירות חדשות, להחזיר את המנדט לעם אחרי כל מה שקרה פה בשנה האחרונה ובעיקר ב-7 באוקטובר וננסה לצאת לדרך חדשה ולבנות את מדינת ישראל מחדש".
אז למה לא עכשיו? למה אתה מחכה? "חברים יקרים, אם מישהו חושב שאני ראש הממשלה הוא טועה. אני בסך הכול יו"ר ההסתדרות ואנחנו מתנהלים בתוך מערכת מאוד מורכבת בתקופה מאוד קשה. תנו לנו בבקשה להתנהל בצורה נורמלית יחד עם כל הגופים שמרכיבים את החברה הישראלית, וכולם בקשר איתי על מנת לנסות להציל פה את מה שאפשר להציל".
2 צפייה בגלריה
ועידת "האנשים של המדינה"
ועידת "האנשים של המדינה"
המחאה בזמן הריאיון עם בר-דוד
(צילום: יריב כץ)
בשבועות האחרונים גבר הלחץ של משפחות חטופים שנמצאים בשבי חמאס על יו"ר ההסתדרות בר-דוד להשבית את המשק כדי לסייע לאפשרות של החזרת יקיריהן בעסקה. לדברי בר-דוד, "אין ספק שהנושא של החטופים זה דבר שקורע את החברה הישראלית. זה נושא שצריך לפתור אותו כמה שיותר מהר. צריך להבין שבסופו של דבר שביתה לא תעזור פה אי אנחנו לא פוגעים רק בעצמנו. יש פה גם צד שני, ואנחנו לא קבלנים של שביתות".
אחת מהנוכחים בקהל בוועידה מחתה ואמרה לבר-דוד שהוא לא יכול לעמוד מנגד. הוא השיב: "ההסתדרות לא עומדת מנגד. אנחנו נמצאים בתקופה הכי קשה שאני זוכר של מדינת ישראל מאז הקמתה. אני כבר לא ילד, ראיתי דברים בחיים שלי. השנה האחרונה כולה הייתה שנה מטורללת. לקחו אותנו לסיבוב מטורלל. גם במהפכה המשפטית ששם התערבנו והשפענו, גם ביכולות המוגבלות".
הוא אמר עוד: "אני לא קבלן שביתות ואני אעשה מה שאני יכול לעשות בקטע של הכוח הארגוני שלי שאני יכול להשפיע ולסיים את הדבר הזה. בנושא של החטופים, אנחנו מפעילים את כל ההשפעה. אני בקשר עם משפחות החטופים, אני תומך ועוזר. ברגע שזה יגיע למצב שזה יהיה תלוי אך ורק בממשלת ישראל והיא לא תחתור להסכם חטופים, אז אני חושב שאפשר יהיה להפעיל לחצים נוספים ויהיה פה כאוס נוסף, גם של האזרחים וגם של העובדים.
"אנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי להחזיר את החטופים הביתה. את הפגישות שלי, גם באמצע הלילה ובכל תאריך שאפשר, אתם לא יודעים ולא מכירים. אנחנו מפעילים את כל כובד ההשקעה וההשפעה שלנו על מקבלי ההחלטות על-מנת להגיע לסיכום. אי אפשר להאשים אותנו בזה שאין עסקת חטופים, בואו לא נגזים בדבר הזה".
אז אתה אומר שאם עסקה תהיה תלויה רק בישראל ולא בחמאס תשקול להפעיל שביתה כללית. "שביתה כללית זה נשק יום הדין, זה לא דבר כל כך פשוט. אנחנו נמצאים בשנה מטורפת באופן כללי, אנחנו מנסים להשפיע כל הזמן בכל מיני מערכות וכל מיני כיוונים. בנושא של החטופים, חברים, זה לא תלוי רק במדינת ישראל. ברגע שזה יהי תלוי רק במדינת ישראל, אז אנחנו נפעל".