לאחר שהציגו לכתבים הזרים סרט מיוחד באורך של יותר מ-40 דקות שכלל את זוועות מחבלי חמאס, חושפים בצה"ל, בשב"כ ובמשטרה קטעים מחקירות שנערכו עם מחבלים שהשתתפו בטבח.

בשב"כ ובמשטרה פרסמו סרטון של שישה מחבלי חמאס מכוח נוחבה, שלקחו חלק בטבח ביישובי העוטף. בין היתר הם אמרו בחקירות כי "בעזה מי שמביא חטוף מקבל מענק - דירה ו-10,000 דולר" וסיפרו כי "ההוראות היו לחטוף קשישים נשים וילדים, לטהר את הבתים ולחשוף כמה שיותר שבויים".
בחקירות תיארו המחבלים את הזוועות שביצעו ביום הטבח: "הכלב שלה יצא, יריתי בו"; "הוצאנו ילדה בת 15, עשינו איתה סלפי"; "הייתה מונחת גופה על הרצפה, יריתי בה. המפקד צעק עלי למה אני מבזבז כדורים על גופה"; "סיימנו, ואז שרפנו שני בתים".
1 צפייה בגלריה
תיעוד מחקירות עצורים ערבים של משטרת ישראל והשב"כ
תיעוד מחקירות עצורים ערבים של משטרת ישראל והשב"כ
אחד המחבלים בחקירתו
( צילום: דוברות שב"כ)
אחד המחבלים השתתף במתקפת הטרור על קיבוץ עלומים ונעצר על ידי כוחות הביטחון. במהלך החקירה הוא חשף בפני החוקרים את ההסכמה שהמחבלים קיבלו, לרבות הדרכה משפטית דתית, לביצוע מעשי הזוועה.
"התכנון היה לעבור מבית לבית, מחדר לחדר, לזרוק רימונים ולהרוג שם את כולם, כולל נשים וילדים", אמר בחקירתו. "חמאס הורה לנו לעשות את הדברים הבאים: לרמוס את ראשיהם ולחתוך אותם, לחתוך להם את הרגליים". צה"ל גם פרסם פרט מידע מחריד מחקירתו שקשור להתעללות מינית, ושאותו העדפנו שלא לפרסם.

הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01

לפי שב"כ ומשטרה, היו כמה דברים שחזרו על עצמם בעת החקירות. המחבלים אמרו כי קיבלו הנחיות ברורות ומפורשות להרוג ולחטוף אזרחים בהם קשישים, נשים וילדים. הם ציינו כי המפקדים הבכירים בזרוע הצבאית של חמאס (מדרגת מ"פ ומעלה) נשארו מאחור, מוגנים בדירות מסתור ובמחבוא, בעת ששלחו את אנשיהם לשטח ישראל.
"כל המחבלים מסרו בחקירותיהם בשב"כ מידע מפורט על בוקר הפשיטה והטבח ביישובים, וכן סיפקו מידע ערכי אשר שימש וישמש לתקיפת מטרות ברצועת עזה", אמרו בשב"כ ובמשטרה והבהירו כי "כוחות הביטחון של מדינת ישראל יבואו חשבון עם כל המחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר".

יותר מ-200 כתבים זרים הוזמנו היום על ידי צה"ל למפגש לחשיפת חומרים מאירועי הטבח לפני כשבועיים, ביום פתיחת המלחמה. במסגרת המפגש הוקרן בפני הכתבים סרט מיוחד שהוכן בדובר צה"ל, הכולל חומרים ותיעודים מיוחדים שבהם נראים מעשי הזוועות של מחבלי חמאס.
בדובר צה"ל הבהירו כי הסרט, שאותו ליווה סקירה שהועברה על ידי אלוף (מיל׳) מיקי אדלשטיין, לא אושר להפצה פומבית.
הם פרסמו קטע באורך דקה מאותו סרטון, ובו נראים מחבלים יורים במכוניות בכביש. לצד זאת חשפו חוברת הדרכה שנמצאה על גופות מחבלי החמאס לאחר הטבח, המפרטת את התוכניות ההתקפיות של הארגון, וכן חוברת שבה תואר אופן השבי.
פורסם לראשונה: 18:37, 23.10.23