שרידי רקטה אותרו אמש (ראשון) בשטח המושב רם און שבמועצה האזורית גלבוע. כך נודע ל-ynet. תושב המקום מצא את הנפל בשטחי בית העלמין - ועובד נור, ראש המועצה האזורית מסר ש"הנושא נמצא בטיפול צה"ל". לפי ההערכה בצבא, מדובר בשרידי רקטה ישנים, ולא כזו ששוגרה בימים האחרונים. "שרידים של רקטה מאולתרת אותרו על ידי איש ביטחון ביישוב רם און", נמסר מדובר צה"ל, "לאחר בדיקת הממצאים על ידי חבלני כוחות הביטחון, נמצא שמדובר ברקטה מאולתרת ישנה. לא אותר חומר נפץ בשרידיה".
עם זאת, כרגע בצה"ל לא יודעים לקשר בין שרידי הרקטה לזמן שיגורה המדויק. בהודעה שנשלחה לתושבים נמסר כי "בשעות האחרונות התגלו שרידי נפל בשטח בית העלמין. חבלני המשטרה במקום ומטפלים באירוע כשבמקביל מקיים צה"ל תחקיר של האירוע כדי לוודא מועד שיגור. בתום התחקיר נעדכן". במועצה האזורית הבהירו כי "אין הנחיות מיוחדות כרגע. שגרה מלאה". לפי החשד, חלק מהרקטה, ששוגרה לכיוון המושב שבחבל תענך, אותר אמש במקום.
1 צפייה בגלריה
חלק מהרקטה שנמצא במושב רם און
חלק מהרקטה שנמצא במושב רם און
שרידי הרקטה שנמצאו במושב רם און, אתמול
לפני מספר שבועות פרצה שריפה באזור, שלאחר מספר שעות כובתה. שבועיים לאחר מכן דיווחו ברשתות הפלסטיניות על שיגור רקטה לכיוון המושב - וגדודי עז א-דין אל-קסאם בג'נין, הזרוע הצבאית של חמאס, פרסמו את תיעוד הירי לכאורה לכיוון המושב. עם זאת, לאחר מכן התנער חמאס משיגור רקטות מג'נין: "לא נאמץ משהו שלא שייך לנו".
מהתיעוד שפורסם נראה כי מדובר בירי מאולתר, וההישג בסרטונים מסוג זה הוא בעיקר תודעתי. האירוע מצטרף למקרה אחר בחודש מאי האחרון, אז איתר צה"ל משגר רקטות אחרי סרטון דומה שעלה לרשתות - ואז מדובר היה בדמוי רקטה, עם ראש מקרטון וחומר נפץ מועט.
באותו היום שבו פורסם התיעוד צה"ל אישר כי שתי רקטות שוגרו מאזור ג'נין, לראשונה מאז ימי האינתיפאדה השנייה, והתפוצצו בשטחי הרשות הפלסטינית. איש לא נפגע מהירי, ובצה"ל אמרו כי "לא הייתה סכנה ליישובים באזור".
בעבר בוצעו כמה ניסיונות, בעיקר בתקופת האינתיפאדה לפני כשני עשורים, לשגר רקטות מהאזור. בצבא מעריכים כי מדובר ברקטות מייצור עצמי, עם הרכבה על בסיס ידע מהאינטרנט. בצבא עוקבים אחר התופעה, בעיקר באמצעות מודיעין, כדי לתפוס את חוליות השיגור. במערכת הביטחון זיהו לאחרונה מספר ניסיונות לייצר ולשגר רקטות עם כמות קטנה של חומר נפץ במסגרת ניסויים בצפון השומרון.
פורסם לראשונה: 22:39, 09.07.23