אירוע יוצא דופן התרחש היום (שלישי) באולם בית המשפט המחוזי בלוד, כשסימה, אמא של צעירה שכמעט נרצחה על ידי בן זוגה לפני קצת יותר משנה וחצי, פגשה בפעם הראשונה את פועל הבניין שהציל את חייה.
גבורתו של הפועל, מחמוד אבו עריבאן, נחשפה לפני כשנה וחצי, לאחר הגשת כתב אישום נגד בן הזוג, אור סאלי כהן, שדקר 15 פעמים את בת זוגו לאחר שהודיעה לו על רצונה להיפרד ממנו. לפי כתב האישום, אבו עריבאן שמע צעקות לעזרה בזמן שעבד במקום סמוך, נכנס לדירה, נאבק בתוקף - והציל את חייה. אבו עריבאן אמר אז: "אני לא יודע איך לא פחדתי, אבל הייתי עושה את זה עוד פעם".
4 צפייה בגלריה
המפגש המרגש בין האמא, סימה, לבין אישתו של אבו ערביאן
המפגש המרגש בין האמא, סימה, לבין אישתו של אבו ערביאן
"בזכותו הבת שלי חיה היום". המפגש המרגש בין האם לפועל הבניין שהציל את חיי בתה
(צילום: יורם ירקוני )
כשראתה סימה את אבו עריבאן, פועל הבניין מהצפון שהציל את בתה, היא קמה מספסל בית המשפט, התקרבה אליו ואמרה לו בהתרגשות: "אני יכולה לחבק אותך? עשית מעשה ממש אצילי, כל כך הרבה זמן רציתי לפגוש אותך. אתה הצלת את הבת שלי, בזכותך היא בחיים".
האמא הנרגשת לא המתינה לתשובתו של הפועל, שהיה מעט נבוך מהסיטואציה, וחיבקה אותו בחום, כשדמעות זולגות מעיניה. באותו הזמן אשתו של אבו עריבאן ישבה באולם ובכתה גם כן. במחזה המרגש צפו נציגת הפרקליטות בתיק, עו"ד נעמה תור-זאבי, והשופטים הדנים בתיק - ראש ההרכב ליאורה ברודי, מיכל ברק נבו ומיכאל תמיר. גם הם לא נשארו אדישים.
נציגת הפרקליטות עו"ד תור-זאבי אמרה לאבו עריבאן: "אתה גיבור", והשופטת ברודי הוסיפה מילות הערכה משלה: "יש בחיים רגעים ששווים את הכל, ואתה זכית לרגע נדיר במעשה ספונטני".
4 צפייה בגלריה
מחמוד אבו עריבאן
מחמוד אבו עריבאן
"הייתי עושה את זה שוב". מחמוד אבו עריבאן
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
אור סאלי כהן
אור סאלי כהן
בת זוגו רצתה להיפרד ממנו - והוא דקר אותה 15 פעמים. אור סאלי כהן
(מתוך חשבון האינסטגרם של כהן)
לאחר הדיון האמא התחבקה גם עם אשתו של אבו עריבאן, והודתה לה על המעשה של בעלה. "אני בוכה משמחה ומהתרגשות", אמרה סימה לפועל ולאשתו. "אני לא יודעת אם מקובל אצלכם לחבק, זה היה מתוך רגע ששמחתי שראיתי אותו". אבו עריבאן ענה, בצניעות: "הכל בסדר, תהיי בריאה".
"היום סוף סוף ראיתי את מחמוד, הבן אדם שהציל את הבת שלי", סיפרה סימה ל-ynet. "שנתיים חיכיתי לראות אותו. הבנתי שאסור היה לי לפגוש אותו בגלל סיבות משפטיות, והיום סוף סוף ראיתי אותו והצלחתי להודות לו על כך שהציל את הבת שלי. בעזרת השם, אחרי המשפט נעשה איזה מפגש כדי להודות לו ולמשפחתו, כמו שצריך. הוא עשה מעשה ממש אצילי, הוא הציל בגופו את הילדה שלי. הוא לא חשב על שום דבר, הוא פשוט הציל את הבת שלי תוך סיכון החיים שלו. בזכותו הבת שלי חיה היום".
על פי כתב האישום, א' בת ה-22 הגיעה ללוד, לדירה של בן זוגה לשעבר אור סאלי כהן, כדי להודיע לו שהחליטה להיפרד ממנו באופן סופי, ונשארה בלילה לישון אצלו. "ריחמתי עליו כי הוא היה לבד, אבל הוא לא ריחם עליי", העידה במשטרה.

בבוקר תקף סאלי כהן את א' עם שני סכינים ודקר אותה 15 פעמים בפלג גופה העליון, בראש, בחזה ובגב. באותו הזמן מחמוד אבו עריבאן בן ה-26 עבד בפתח הבניין בעבודת שיפוצים. הוא וחברו שמעו את צעקות העזרה של א', ואחת השכנות קראה לעברם "תצילו אותה".
אבו עריבאן לא היסס, ובאינסטינקט של רגע פרץ לדירה ביחד עם הפועל השני והחל להיאבק בסאלי כהן. הפועל השני עזב את הדירה מהר מאוד כי פחד, אבל אבו עריבאן המשיך במאבק. "דחפתי אותו ונכנסתי בכל הכוח", סיפר. "נתתי לו בעיטה בגב והוא נפל. הוא קם ובא לכיוון שלי. צעקתי לו, 'די תפסיק', אבל הוא המשיך. הכיתי את הבחור באגרוף והוא נפל".
מיד אחר כך החל אבו עריבאן לגרור במהירות את א', ששכבה מדממת על הרצפה, אל מחוץ לדירה, אך סאלי כהן קם ורץ לכיוון שלו עם שני סכינים. ברגע הזה, בלית ברירה, אבו עריבאן עזב את א' בחדר המדרגות ורץ להביא את חפירה מפתח הבניין. הוא ראה שסאלי כהן שוב החל לתקוף את א' - ואז נתן לו מכה חזקה עם האת והעיף אותו הצדה.
4 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בלוד
זירת אירוע הדקירה בלוד
הזירה שממנה פונתה הצעירה
(צילום: מוחמד עבדל רחמן, תיעוד מבצעי מד"א)
אבו עריבאן העיד במשטרה על מה שקרה אחר כך: "לקחנו את הבחורה לדשא על אי התנועה מול הבית. הורדתי את הז'קט שלי ושמתי לה מתחת לראש. היא אמרה 'קר לי אני צמאה'. ראיתי שיש לה פצע עמוק בגב, אז שמתי את הז'קט על הפצע בגב. המשכתי לדבר איתה כדי שלא תעצום עיניים. היא אמרה לי 'תחזיק לי את היד כי אני הולכת למות".
זמן קצר אחר כך א' פונתה לבית החולים במצב קשה, כשהיא מורדמת ומונשמת. לאחר שני ניתוחים ושיקום ארוך חייה ניצלו, אך מאז היא סוחבת טראומה קשה.
נציגת הפרקליטות, עו"ד נעמה תור-זאבי, והסנגורית של אור סאלי כהן, עו"ד שני דרי, ניסו במהלך החודשים האחרונים להגיע להסדר בתיק, ולהביא לסיומו ללא שמיעת עדים. הפרקליטות בעיקר רצתה לחסוך מא' את העדות בבית המשפט ואת המפגש הקשה עם מי שניסה לרצוח אותה. סאלי כהן מצדו לא הסכים לתנאי הפרקליטות, והחלו להישמע עדים בתיק. עדותו של אבו עריבאן לא נשמעה כי הדיון התבטל באמצע היום, בשל סיבות אישיות של הסנגורית, והיא נדחתה למועד אחר.