3 צפייה בגלריה
אליה ובני משפחתה
אליה ובני משפחתה
אליה פלג
(צילום: יונתן בלום)
תחקיר "7 ימים" שיפורסם במלואו מחר (שישי) ב"ידיעות אחרונות" מגולל את שרשרת הכשלים הבלתי נתפסת שגרמה לה לנזק מוחי בלי הפיך. אליה בת תשע היום. היא משותקת, מרותקת לכיסא גלגלים. איננה יכולה לדבר ולבטא את עצמה. אבל היא מבינה היטב את כל מה שמתרחש מסביבה.
לבית החולים פוריה היא הגיעה כשהייתה בת חמש, לאחר יום העצמאות. הסיבה: שיעול טורדני בגלל פופקורן שנתקע בגרון. ללא קושי מובהק בנשימה. בשל החשד לשאיפת גוף זר הוחלט על ביצוע ברונכוסקופיה. "אמרו לנו לא לדאוג, שזה הליך פשוט, ויותר מזה, הסבירו לנו שיש לנו מזל כי מנהל המחלקה הקודם, ד"ר נודר ברטל, שהוא פנסיונר, מגיע ליום ההתנדבות שלו והוא אלוף בזה, עשה אלפים כאלה", סיפרה אמא שלה, נעמה.
3 צפייה בגלריה
אליה ובני משפחתה
אליה ובני משפחתה
אליה ובני משפחתה
(צילום: יונתן בלום)
3 צפייה בגלריה
אליה ובני משפחתה
אליה ובני משפחתה
אליה ואמה
(צילום: יונתן בלום)
כאן החלה אותה שרשרת נוראית של רשלנות, כשלים וטעויות: אליה הוכנסה לחדר הניתוח, והפרוצדורה השכיחה הזו הסתיימה בהחייאה קשה. בדיבעד התברר שהמומחה הבכיר סבר שמכשיר הברונכוסקופ המותאם לקוטר קנה הנשימה של ילדים לא היה תקין וסירב לבצע את הבדיקה בהיעדר מכשור מתאים.
המומחה הוותיק עדכן את מנהלת המחלקה, ד"ר סיון גושן, שהחליטה לקרוא לרופא צעיר, ד"ר עופרי רונן, לבצע את הפעולה. ד"ר רונן החליט לבצע את הבדיקה במכשיר ברונכוסקופ למבוגרים. המומחה הוותיק הזהיר את הרופא הצעיר, אך הוא התעלם מהאזהרות. המרדים שנכח בחדר הניתוח היה ד"ר דניל דורוב, שסיים את ההתמחות אך טרם קיבל את תעודת המומחה. הוא אישר את האלתור שהציע ד"ר רונן בלי להבין את הסכנה הכרוכה בו.
מהמרכז הרפואי פדה פוריה נמסר בתגובה, גם בשמם של הרופאים ד"ר רונן וד"ר דורוב: "המרכז הרפואי פועל בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות. פרטי האירוע תוחקרו באופן מדוקדק, לקחים הופקו והוטמעו. בית החולים היה בקשר שוטף עם בני המשפחה והשתלשלות האירועים הוצגה להורים במלואה. האירוע נמצא בבירור במסגרת הליכים משפטיים".
ממשרד הבריאות נמסר: "ועדת הבדיקה איננה נדרשת להחלטה על פעולות משמעתיות הנוגעות למי שהיה מעורב באירוע. המלצת ועדת המשמעת והחלטת השופט אמנון סטרשנוב מדברים בעד עצמם ומפרטים את הנסיבות והשיקולים השונים".