קנה רכב בצ'ק ומכר בצ'יק: תושב מעלות עקץ לפי החשד אדם עיוור שמכר את רכבו, נתן לו המחאה פרטית במקום המחאה בנקאית - ומכר את הרכב במהירות לפני שהתגלתה ההונאה המיוחסת לו. החשוד, עומר בן סימון (30), נעצר על ידי המשטרה ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.
בעל הרכב, תושב נהריה, הציע את הרכב מסוג קיה ספורטאז' למכירה ברשת. אשתו וגיסו הם הנוהגים ברכב שהספיק לנסוע 25 אלף קילומטרים בלבד. "פרסמתי את הרכב ב'יד 2' והבחור הגיע ורצה לקנות אותו. הוא אמר שייתן לי צ'ק בנקאי אבל נתן לי צ'ק פרטי", סיפר קורבן ההונאה ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
עומר בן סימון החשוד בהונאת רכב
עומר בן סימון החשוד בהונאת רכב
החשוד עומר בן סימון
גם כאשר התברר לבעל הרכב שמדובר בהמחאה אישית, הוא לא חשד שנפל קורבן להונאה. "כשהגעתי לבנק אמרו לי שיש בעיה, ובצ'ק שהיה אמור להיות על סך 115 אלף שקל, הייתה חסרה המילה 'אלף'. התקשרנו אליו והוא בא מיד כדי לתקן את הצ'ק. חשבתי שהוא בן אדם הגון, אבל היה לו דחוף שנפקיד את הצ'ק כדי שיוכל לעשות העברת בעלות".
החשוד הוסיף את המילה "אלף" לצ'ק, אולם זמן קצר לאחר מכן ביצע העברת בעלות על הרכב ואף מיהר למכור אותו תמורת סכום של 80 אלף שקל. בהמשך התברר לבעל הרכב כי להמחאה הפרטית שנתן לו החשוד אין כיסוי.

"זה בן אדם שחייב להיות בכלא"

"זה נוכל עם דיפלומה", סיפר בעל הרכב. "ביום שהוא עקץ אותי, הוא הלך ועקץ עוד בן אדם וקנה ממנו ג'יפ. את העסקה הזו הם הצליחו לעצור. הבעיה שלי הייתה שאת הצ'ק הפקדתי ביום רביעי, ורק ביום ראשון גיליתי שהצ'ק חזר. ישר הגשתי תלונה במשטרה, אבל הוא כבר הספיק למכור את הרכב שלי לסוחר רכב. מי יגיד 'לא' להזדמנות כזאת? עכשיו נשארתי בלי הכסף ובלי הרכב. זה בן אדם שחייב להיות בכלא, אסור שישתחרר".
בעקבות התלונה הגיעו חוקרי תחנת נהריה אל החשוד במעלות ועצרו אותו. במהלך החקירה התברר כי בחלק מהכסף שקיבל ממכירת הרכב, ניסה לרכוש רכב אחר, אף הוא מתושב נהריה, תמורת 67 אלף שקל. הוא העביר לידיו 40 אלף שקל, ועוד 27 אלף שקל שילם באמצעות המחאה מאותו חשבון ללא כיסוי.
מעצרו של החשוד הוארך כבר כמה פעמים, והיום (ב') הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי בכוונתה להגיש נגד החשוד כתב אישום בגין עבירות של קבלת דבר במרמה, משיכת צ'ק ללא כיסוי וקשירת קשר לביצוע פשע. במקביל יבקשו להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, הליך די נדיר בעבירות מסוג זה.
פרקליטו של החשוד, עו"ד מיכאל כרמל, אמר כי מרשו מכחיש את המיוחס לו. "לגרסתו של החשוד הוא שילם את הסכום עבור הרכב במזומן, והצ'ק היה רק צ'ק ביטחון".