לתחנת המשטרה בעכו הובא היום (חמישי) תינוק בן ימים ספורים בתוך קופסת קרטון, שאותר על ידי אזרחים ברחוב ליד מוזיאון אסירי המחתרות בעיר העתיקה. צוות מד"א הוזעק למקום, בדק אותו והעביר אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה. מצבו של התינוק תקין, הוא בהכרה והועבר למחלקת הפגייה, בה הוא עובר בדיקות שונות והערכת מצב. המשטרה פתחה בחקירה.
1 צפייה בגלריה
התינוק שנמצא מושלך בקרטון בעכו העתיקה
התינוק שנמצא מושלך בקרטון בעכו העתיקה
התינוק נמצא בקופסת קרטון בעכו העתיקה
עיריית עכו מסרה כי התינוק נמצא כשהוא מושלך בקרטון ליד מוזיאון אסירי המחתרות. הוא התגלה על ידי אזרח שעבר במקום, שהזעיק את המשטרה. התינוק היה בהכרה מלאה ופונה לבדיקות במרכז הרפואי לגליל. "עובדות מינהל הרווחה בעיריית עכו מלוות את המקרה ובקשר רצוף מול בית החולים", נכתב.
"באגף הביטחון בעירייה מבצעים בשעה זו סריקות של מצלמות האבטחה במטרה להתחקות אחר אלו שהשליכו את התינוק. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע". במרכז הרפואי לגליל ציינו כי מצבו הרפואי "טוב ויציב".
ג'אד בהו מעכו סיפר כי ישב במכוניתו, עם שלוש בנותיו ברחוב ההגנה, באזור הכניסה לעכו העתיקה כאשר עובר אורח קרא לו. "היו שם שתי תיירות ותושב העיר, שאמר לי בוא, בוא תראה מה יש פה. ראיתי קופסה של קרטון וכשהסתכלתי פנימה ראיתי את התינוק. בהתחלה הוא ישן. רציתי לראות מה שלומו ושמתי עליו יד, ואז הוא התעורר והתחיל לבכות".
"התקשרתי למשטרה ולמד"א, והם באו ולקחו את התינוק. זה פשוט היה מזעזע. עד עכשיו הלב שלי דופק, והבנות שלי עוד בוכות. לא זוכר שהיה דבר כזה נורא בהיסטוריה של עכו".
מנהלת הפגייה במרכז הרפואי לגליל, ד"ר ורד פליישר-שפר, אמרה: "התינוק הובא במצב טוב, כשהוא לבוש ובהכרה מלאה, עם חום גוף תקין. על פי רמת הסוכר בדמו, נראה כי הוא קיבל מזון. מכיוון שאנו לא יודעים דבר על אמו או על תקופת ההיריון, אנו עורכים בדיקות, שכרגע נראות תקינות". להערכת ד"ר פליישר-שפר, התינוק הינו בן יומיים-שלושה.