"כמעט מתתי על הכביש, זה בלתי נתפש". כך תיארה הנהגת הישראלית שנפצעה אתמול (יום ג') באורח בינוני בפיגוע אבנים בכניסה לעיר הפלסטינית חלחול סמוך לחברון. צוות של מגן דוד אדום העניק לאישה טיפול רפואי, והיא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.
א', אם לשישה בת 36, הייתה בדרכה לקריית ארבע. אלמונים ארבו לרכבה ורגמו אותו באבנים. בשיחה עם ynet ממיטת אשפוזה, סיפרה א': "הייתי בנסיעה ולפתע מצאתי את עצמי בנתיב הנגדי עם כאבים עצומים ודם שנוזל לי מהראש. סטיתי לנתיב שלי ובנס לא הייתה שם מכונית אחרת".
3 צפייה בגלריה
אבנים יודו לעבר נהגת בקריית ארבע ופצעו אותה
אבנים יודו לעבר נהגת בקריית ארבע ופצעו אותה
א' בתוך הרכב דקות לאחר הפיגוע
3 צפייה בגלריה
אבנים יודו לעבר נהגת בקריית ארבע ופצעו אותה
אבנים יודו לעבר נהגת בקריית ארבע ופצעו אותה
"הבטתי לשמשה וראיתי שיש פגיעה"
המציאות המורכבת ביהודה ושומרון הובילה למעשה פחות צפוי. "כשעצרתי את הרכב, בעוד כולי נוטפת דם, אני מנסה לראות מה קרה. ואז אני רואה ליד הרגל שלי אבן גדולה שכנראה פגעה בי. הבטתי לשמשה וראיתי שיש פגיעה. התחלתי ממש לבכות ולצרוח, אלה רגעים קשים. ניסיתי להתקשר לביטחון ולאמבולנס ולא הייתה קליטה.
"פתאום הגיעו למקום שלושה פלסטינים וניסו לעזור. אחד מהם סיפר שהוא רופא ועצר לי את הדימום בראש בעוד השני מנסה לחייג לכוחות הצלה כי הוא על רשת פלסטינית שיש לה קליטה במקום. כך זה נמשך למעלה מ-10 דקות, שבהן אני פשוט יושבת והם איתי ומחכים לטיפול. זה לא הגיוני שאין יכולת לתקשר בציר הזה ואין מישהו שיבוא ויטפל".
צוותי הרפואה של מד"א הגיעו כאמור למקום וסייעו בפינויה של א' לבית החולים. "ניצלתי היום בנס, פיגועי האבנים הורגים", קבעה נחרצות. "אם האבן הייתה פוגעת באופן יותר חזק או שרכב אחר היה בנתיב השני, מצבי היה אחר. כמעט מתתי היום ואני לא מאמינה".
ראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן, שהגיע לזירת האירוע, אמר: "זה יכול היה להיגמר במוות כאן. אנחנו דורשים ממערכת הביטחון שיפגעו בכל מי שמרים אבן ומנסה לרצוח יהודים. דם יהודי אינו הפקר, אנחנו יודעים בדיוק לאן המפגעים ברחו. זה מקום ללא קליטה סלולרית ואנחנו מצפים מהממשלה לתקן כאן את התשתיות ולטפל בבעיית הקליטה".
פורסם לראשונה: 22:01, 31.08.21