2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ')
קרב ציוצים בין ראש הממשלה לבין קודמו בתפקיד: בעקבות ירי הרקטה הראשון זה שבעה חודשים לעוטף עזה, כתב אמש (שני) יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "חייבים להקים מיד ממשלת ימין חזקה שתחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל".
הבוקר ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לו בתקיפות וכתב בטוויטר: "מר נתניהו, במשמרת שלך המחבלים ירו על תושבי הדרום 13,000(!) רקטות, ביצעו 1,500 פיגועים, שרפו 45 אלף דונם של שדותינו, הרגו 238 ישראלים ופצעו 1,700. ואתה? מעביר מזוודות דולרים לחמאס. מורשתך: רקטות חמאס על ירושלים, לינצ'ים בעכו ובלוד. ישראל בלהבות. נכשלת מול חמאס. אנחנו מתקנים".
דקות לאחר מכן נמשך קרב הטוויטר, ובליכוד ענו לבנט: "בנט, השקט שקיבלת בדרום הוא תוצאה של מבצע 'שומר החומות' שהוביל ראש הממשלה נתניהו וגם את זה הצלחת לקלקל. כשאתה מצייץ על 'המשמרת של נתניהו' אתה שוכח שבתקופה הזו היית שר הביטחון וחבר קבינט. תם זמנה של ממשלת החולשה שלך. תתחיל לארוז".
בהמשך פרסם בנט פוסט מורחב בפייסבוק שבו הוסיף: "חיי תושבי שדרות ואשקלון היו גיהינום משך שנות שלטונך. גיהנום. כאשר חמאס ירה עליהם רקטות, התירוץ שלך להבלגה היה 'זה קצר חשמלי', או 'אלו סוררים'. תלוי ביום. לשם השוואה - אתמול המחבלים ירו רקטה אחת, שיירטנו - ומיד הפצצנו בסיס ייצור של חמאס. הפסקנו את מדיניות ההבלגה. בימיך האחרונים בתפקיד, חמאס ירו רקטות על ירושלים ועל תל אביב, איבדת שליטה לחלוטין במהומות בעכו ובלוד. הערים המעורבות בערו. אפשרת לרבע מיליון (250,000!) כלי נשק בלתי חוקיים להצטבר בחברה הערבית.
"במשמרת שלי - אנחנו מטפלים. פשיטה אחר פשיטה, לילה אחר לילה. לא מבהילים את עצמנו ולא מתייאשים מראש. מטפלים בפשיעה ובנשק הבלתי חוקי. מר נתניהו, אנא חסוך מאיתנו את העצות שלך. עוד לא עבר מספיק זמן כדי שנשכח - כולנו זוכרים את הכישלון המוחלט שלך מול חמאס ומול הטרור", כתב בנט.

גם הליכוד פרסם לאחר מכן הודעה מורחבת: "העשור האחרון בהנהגת ראש הממשלה נתניהו היה הבטוח ביותר בתולדות המדינה לפי נתוני צה"ל. בשנת 2020 היו 0 נרצחים ישראלים מטרור. בנט החזיר את הפחד לרחובות, לאחר שהקים ממשלת חולשה עם רע"מ והאחים המוסלמים. ממשלה שתלויה במועצת השורא לא יכולה להילחם בטרור".
הלילה תקף חיל האוויר יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה לעבר עוטף עזה, שיורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. זו התקיפה הראשונה של צה"ל ברצועה זה שלושה חודשים וחצי.
דובר צה"ל מסר: "מטוסי קרב תקפו הלילה מספר רכיבים והשמידו סדנה לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. צה"ל רואה בחמאס את האחראי למתרחש ברצועת עזה".
2 צפייה בגלריה
התקיפה ברצועה, בתגובה לירי הרקטה לעוטף עזה
התקיפה ברצועה, בתגובה לירי הרקטה לעוטף עזה
התקיפה ברצועה, בתגובה לירי הרקטה לעוטף עזה
(צילום: רויטרס)

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי במהלך התקיפה שיגרה טיל נ"מ לעבר המטוסים הישראליים, ובצה"ל אישרו כי אכן אירע ירי שכזה. גורם בזרועות הצבאיות טען בפני רשת אל מיאדין כי טיל הנ"מ ששוגר היה לראשונה מסוג סטרלה, טיל כתף מונחה נגד מטוסים מתוצרת סובייטית במקור. בתקיפות רבות בעבר פעילי חמאס ניסו לירות טילי כתף למסוקים ומטוסים, ללא הצלחה.
אמש רקטה ששוגרה מכיוון חאן יונס שברצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול יורטה על-ידי לוחמי כיפת ברזל. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. האזעקה נשמעה בשעה 20:22 בקיבוצים כיסופים ועין השלושה ותושבים באזור דיווחו על שמיעת קולות נפץ. גורמים פלסטיניים מסרו ל-ynet כי ההערכה היא שהג'יהאד האיסלאמי הוא זה שעומד מאחורי הירי.