תינוקת כבת שמונה חודשים טבעה בצהריים (שלישי) בבריכה בבית פרטי בקדימה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה בניידת טיפול נמרץ תוך פעולות החייאה. בבית החולים מאיר שבכפר סבא הצליחו לייצב מעט את מצבה והעבירו אותה למחלקת טיפול נמרץ ילדים.
הטביעה התרחשה סמוך לשעה 15:21, אז התקבל הדיווח במרחב שרון של מגן דוד אדום. החובש אור כחלון סיפר כי בני המשפחה העניקו לתינוקת טיפול ראשוני בהדרכה טלפונית מהמוקד. "ביצענו בדיקות רפואיות על מנת להעריך את מצבה של הפעוטה והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל מתן חמצן והנשמה, ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח כשמצבה קשה". המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה. ככל הנראה אחד ההורים שהה עם התינוקת בבריכה ולא הבחין בה עד שכבר הייתה מחוסרת הכרה.
1 צפייה בגלריה
בת שנתיים טבעה בבריכה פרטית בקדימה צורן
בת שנתיים טבעה בבריכה פרטית בקדימה צורן
כוחות ההצלה מחוץ לבית שבו אירעה הטביעה
לפי נתוני ארגון "בטרם לבטיחות ילדים", מתחילת השנה טבעו 18 ילדים ובני נוער - כשבכל 2020 טבעו 10 ילדים. מנכ"לית הארגון אורלי סילבינגר מסרה כי "הנתונים מצביעים על עלייה משמעותית בטביעות השנה. מרבית הטביעות של ילדים מתחת לגיל 4 מתרחשות בבית. אנחנו קוראים להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. בריכה ביתית מגדרים עם שער שננעל באופן אוטומטי למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. בריכות קטנות יותר מרוקנים מיד בתום השימוש. בזמן הבילוי במים משגיחים על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. במידה ויש יותר ממבוגר אחד קובעים תורנות ומכריזים בקול רם כדי שכולם ידעו בכל רגע נתון מי אחראי להשגיח על הילדים".
מוקדם יותר היום גבר בשנות ה-60 לחייו טבע בחוף הבונים שליד זכרון יעקב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו במקום טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה ממושכות - שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. חובש בכיר במד"א, רוני דרורי, סיפר: "כשהגענו לחוף המוכרז חברנו לכוחות ההצלה שביצעו בגבר פעולות החייאה ראשוניות. המשכנו את הטיפול הרפואי המתקדם שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל לאחר זמן ממושך של מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותו".