איראן פועלת כדי להניב רווחים של מיליארדי דולרים ממצר הורמוז ומעריכה כי גביית תשלום עבור שירותי ביטחון, בטיחות ואיכות הסביבה במצר תניב הכנסות של 40 מיליארד דולר בשנה למדינות המעורבות. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים המעורבים בנושא. הרעיון, אם ייושם, יעניק לטהרן תזרים מזומנים ושליטה שלא היו ברשותה לפני המלחמה. כדי לזכות בתמיכה, טהרן מציגה את הרעיון ברחבי המזרח התיכון המורחב ואף בבייג'ינג. כך לפי גורמים איראניים רשמיים. לדבריהם, היא מעוניינת ששכנותיה במפרץ הפרסי יהיו חלק מההסכם ויחלקו בהכנסות.