הרשויות בלוס אנג'לס עצרו בסוף השבוע שני גברים בחשד כי הם השודדים המסתוריים שיצאו ביום שני למסע קטלני של מעשי שוד בחנויות של רשת המרכולים "סבן אילבן" בדרום קליפורניה. מעשי השוד, שבהם נרצחו ביריות שני בני אדם ועוד שלושה נפצעו, בוצעו ב-11 ביולי, תאריך שבארה"ב נרשם 7/11 ונהגה "סבן-אילבן", כמו שמה של הרשת.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב חנות סבן אילבן 7/11 7-Eleven
ארה"ב חנות סבן אילבן 7/11 7-Eleven
סניף של "סבן אילבן". מת'יו ניסה להתערב - ונורה למוות
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
ארה"ב חנות סבן אילבן 7/11 7-Eleven
ארה"ב חנות סבן אילבן 7/11 7-Eleven
אחת מזירות השוד. לקוח נורה בראשו ונפצע קשה
(צילום: AP)
בסדרת מעשי השוד נשדדו בתוך חמש שעות שישה סניפים של "סבן אילבן" וכן חנות דונאטס, והם אירעו במחוזות סן ברנרדינו, אורנג' וריברסייד. המשטרה פתחה בעקבותיהם במצוד שהוביל למעצרם של השניים, גבר בן 20 וגבר בן 44, תושבי לוס אנג'לס. הם חשודים שב-9 ביולי, לפני שיצאו למסע הרצחני, הספיקו לרצוח אדם נוסף, ושביצעו עוד פשעים באזור.
"זו הייתה השלטת טרור", אמר התובע המחוזי של מחוז אורנג' טוד ספיצר במסיבת עיתונאים שערך אתמול. לפי שעה המשטרה אינה חושפת אם היא סבורה שהגברים החליטו לשדוד את חנויות "סבן אילבן" בגלל התאריך שבו יצאו למסע הקטלני. ויסנטה סרמיינטו, ראש העיר סנטה אנה, שגם בה אירעו מעשי השוד, אמר כי מעצרם שם סוף לפחד שרר בעירו השבוע: "חנויות 'סבן אילבן' הן המקום שבו התושבים שלנו קונים", הסביר.
במעשי השוד השבוע רצחו השודדים מוֹכר בשם מת'יו הירש, בן 40, ואת הלקוח מת'יו רול, בן 24, שנורה למוות במגרש חניה ליד החנות. לדברי המשטרה, רול נורה למוות כשהתערב בניסיון למנוע מאחד השודדים לשדוד אדם אחר: השודד הסתובב לעברו, ורצח אותו במקום.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב חנות סבן אילבן 7/11 7-Eleven
ארה"ב חנות סבן אילבן 7/11 7-Eleven
הרשת הציעה פרס של 100 אלף דולר למי שיוביל ללכידת השודדים. "סבן אילבן"
(צילום: רויטרס)
אביו של המוכר הירש, ג'ים, סיפר לסוכנות הידיעות AP כי רק לאחרונה החל בנו לחזור למוטב אחרי התמכרות ארוכה לסמים. הוא מצא לעצמו סוף סוף עבודה יציבה, במשמרות לילה בסניף של "סבן אילבן", וגר עם בת זוגו בדירה סמוכה. האב סיפר כי נהג לדבר איתו מדי יום: "הוא לא הספיק ליהנות מחיים נורמליים".
השודדים פצעו כאמור עוד שלושה בני אדם. שניים מהם, בהם עובד נוסף של הרשת, כבר שוחררו מבית החולים, אבל השלישי, לקוח שנורה בראשו ונפצע באורח קשה, עדיין מאושפז.
רשת "סבן אילבן" עצמה הציעה השבוע פרס של 100 אלף דולר למי שימסור מידע שיוביל ללכידתם והרשעתם של השודדים, שביצעו את מעשי השוד כשהם רעולי פנים. לפי שעה לא ידוע אם מישהו סיפק את המידע שהוביל לתפיסתם.