פעילות משולבת של צה"ל ושב"כ הובילה הלילה (בין ראשון לשני) לחיסולו של ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של חמאס בחטיבת מחנות המרכז. דובר צה"ל מסר בהודעה על המחבל שחוסל באמצעות מטוס קרב של חיל האוויר: "עספה, יחד עם מפקדים נוספים במחנות המרכז, לקח חלק בשילוח מחבלי נוחבה לשטח ישראל במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ותכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה". בפתח הכתבה - תיעוד מהחיסול.
עוד נמסר כי עספה היה כלוא בין השנים 1992 ל-1998 על-רקע מעורבותו בפיגועים לעבר יישובים ישראליים. הוא גם היה מעורב לאורך השנים בקידום פיגועים רבים לעבר אזרחים ישראלים וכוחות צה"ל.
3 צפייה בגלריה
תעודת זהות של ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח
תעודת זהות של ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח
(צילום: דובר צה"ל )
הכותרת
פניית הפרסה החדה של ארדואן
26:36
במקביל, משרד הבריאות בעזה טוען כי מאז תחילת המלחמה נהרגו בעזה 10,022 בני אדם. מניין הפצועים עומד על כ-25 אלף, ו-2,300 תושבי הרצועה מוגדרים נעדרים. במשרד הבריאות העזתי האשימו: "'המסדרונות הבטוחים' שעליהם מדבר הכיבוש אינם אלא 'מסדרונות מוות'".
מנגד, דובר צה"ל ציין כי "בהמשך לקריאות החוזרות ונשנות לתושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לנוכח הפעילות הצבאית המתקיימת באזור, גם ביממה האחרונה, בהתאם לשעות שנקבעו מראש, צה"ל מאבטח ציר ופותח מסדרון פינוי אוכלוסייה על-מנת לאפשר לתושבי צפון רצועת עזה לנוע דרומה לשם הגנתם". דובר צה"ל אף פרסם תיעוד של תושבי עזה נעים דרומה על הציר המאובטח".

מוקדם יותר היום הודיע צה"ל כי השלים את כיתור העיר עזה עם התקרבות הכוחות למרכזי העיר מכיוונים שונים. בנוסף, בוצעה תקיפה אווירית משמעותית על מוקדי מחבלים במנהרות. בג'באליה ובית חאנון נרשמה פגיעה גדולה בכוחות חמאס, וכעת המיקוד הוא על דרום ומערב העיר עזה.
במהלך הלילה השתלטו הכוחות על מוצב של ארגון הטרור שבו היו עמדות תצפית, מתחמי אימונים וכן מנהרות טרור. דובר צה"ל מסר כי בפעולה זו חוסלו כמה מחבלים.
3 צפייה בגלריה
תיעוד של תושבי עזה נעים דרומה על הציר המאובטח
תיעוד של תושבי עזה נעים דרומה על הציר המאובטח
תיעוד של תושבי עזה נעים דרומה על הציר המאובטח
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
ההרס בעזה
ההרס בעזה
ההרס בעזה
(צילום: רויטרס / Mohammed Fayq Abu Mostafa)
במהלך היממה האחרונה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר כ-450 מטרות של חמאס, בהן מתחמים צבאיים, עמדות תצפית, עמדות נ"ט ועוד. כוחות זרוע הים תקפו מפקדות, עמדות שיגור טילי נ"ט ועמדות תצפית נוספות של חמאס.
בנוסף, מטוסי קרב של צה"ל, שקיבלו הכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ, חיסלו מפקדים נוספים של חמאס. בין היתר חוסל ג'מאל מוסא, האחראי על הביטחון המיוחד של ארגון הטרור. ב-1993 ביצע מוסא פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל שהיו בסיור בשטח רצועת עזה. כמו כן חוסלו מפקדים בדרג השטח בגדודים.