כתב אישום יוגש היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בנצרת נגד שני תושבי הכפר אכסאל שבעמק יזרעאל לאחר שניסו לשדוד תחנת דלק, אך בשל רשלנות מצדם - נתפסו זמן קצר לאחר הניסיון הכושל. הם יואשמו בניסיון שוד מזוין, פציעה ונשיאה והובלה של נשק.
ניסיון השוד התרחש ב-20 במאי, אז הגיע ב-22:30 למוקד 100 של המחוז הצפוני של המשטרה דיווח על שוד תחנת דלק בכפר אכסאל. המתדלק, שדיווח על האירוע, סיפר ששני רעולי פנים חמושים ברובה הגיעו לתחנה וניסו לשדוד אותו, וכשלא הצליחו - נמלטו מהמקום. למקום הגיעו כוחות משטרה רבים שפתחו בחקירה, אספו את המצלמות מתחנת הדלק וגבו עדויות.
1 צפייה בגלריה
תיעוד השוד ליד עפולה
תיעוד השוד ליד עפולה
רגע ניסיון השוד בכפר אכסאל
בסרטון נראים החשודים, בני 33 ו-20, נכנסים למרכול שבתחנת הדלק ומוציאים החוצה את המתדלק, שעמד בכניסה. הם פנו אליו והורו לו למסור להם את הפדיון היומי שנמצא בפאוץ' שלו, אך המתדלק אמר להם שדקות לפני שהגיעו הוא כבר הפקיד אותו. השודדים המיואשים ניסו למצוא כסף בכיסיו, וכשלא מצאו כלום הם ברחו מהמקום - אך הותירו אחריהם מחסנית שנפלה מהרובה בזמן שהם הכו באמצעותו את המתדלק.
"מהחקירה עלה שהם הגיעו רגלית לתחנה כחצי שעה לפני השוד, ובמשך כחצי שעה הם הסתתרו מאחורי התחנה וחיכו לשעת כושר כשאין נהגים כדי לצאת ולבצע את השוד", תיאר רפ"ק חיים סיבוני, קצין אגף החקירות והמודיעין בתחנת תבור שחוקרת את האירוע. "הם כיסו את הפנים ויצאו לעבר המתדלק, נתנו לו מכה בראש עם הרובה - ואז נפלה המחסנית מהרובה".
תושייה וערנות של חוקר וותיק שצפה פעם אחר פעם בסרטונים וזיהה את אחת הדמויות הביאה לפריצת הדרך בחקירה ולמעצרו של אחד החשודים. זמן קצר לאחר מכן נעצר החשוד, שהודה כי היה בתחנה אך הכחיש כל קשר לשוד.
עו"ד עמיד מוקטרןעו"ד עמיד מוקטרן
המחסנית נשלחה לבדיקה במעבדות המטה הארצי, וכמה ימים לאחר מכן הגיעו התוצאות עם טביעות האצבע של חשוד נוסף שנעצר. "טביעות האצבע על המחסנית היו בינגו. הם פשוט נלחצו וברחו רגלית מהתחנה, בלי כסף, כשהם מבוהלים ומשאירים מאחוריהם טביעות אצבע", סיכם רפ"ק סיבוני.
עו"ד עמיד מוקטרן, שמייצג את אחד החשודים, מסר בתגובה: "הלקוח שלי כופר בכל החשדות נגדו. מדובר בצעיר נורמטיבי. לאחר הגשת כתב האישום נלמד את חומר הראיות ונגיב עליהן בבית המשפט".