3 צפייה בגלריה
ליל הקלשונים קלשונים
ליל הקלשונים קלשונים
שער "ידיעות אחרונות" לאחר פענוח הפיגוע
עונשו של המחבל מוחמד אגבריה מוואדי ערה, המרצה שלושה מאסרי עולם על חלקו ברצח שלושת החיילים ב"ליל הקלשונים" ב-1992, לא יקוצר בגלל מסוכנותו. ועדת הקציבה המיוחדת של הנהלת בתי המשפט, בראשות השופט בדימוס בנימין ארבל, החליטה הבוקר (יום א') לא להמליץ לנשיא המדינה לקצוב את עונשו.
הוועדה התירה לפרסום נוסח מצומצם בלבד של החלטתה, ולפיו "עולה כי האסיר ממשיך בפעילות אידיאולוגית שלילית - מהסוג שהביא אותו למעשי הרצח, גם בכלא. לא מצאנו כי האסיר הראה כי שינה מדרכיו או כי זנח את האידיאולוגיה האמורה. בנסיבות אלו מצאנו כי אין מקום להמליץ לכבוד נשיא המדינה על קציבת עונשו נוכח מסוכנותו".
3 צפייה בגלריה
גיא פרידמן ז"ל. המשפחה: "מודים למי שתמכו ועזרו"
גיא פרידמן ז"ל. המשפחה: "מודים למי שתמכו ועזרו"
גיא פרידמן ז"ל. המשפחה: "מודים למי שתמכו ועזרו"
ליל הקלשונים התרחש בין 14 ל-15 בפברואר 1992. שלושה תושבי ואדי ערה, מצוידים בגרזנים, בסכינים ובקלשון, נכנסו למאהל טירונים של עולים חדשים ליד קיבוץ גלעד בצפון ורצחו את טוראי יורי פרדה (33), טוראי יעקב דובינסקי (30), ואת מפקדם רב"ט גיא פרדימן (20). חייל נוסף נפצע באורח בינוני. שלושת המחבלים נמלטו עם ארבעה רובים. לאחרונה חתמו עשרות ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה על מכתב שהתנגד לשחרור.
ממשפחתו של גיא פרידמן ז"ל נמסר: "קיבלנו בהקלה ובשמחה גדולה את הודעת נציגת מחלקת החנינות בוועדה שבקשת המחבל נדחתה. בשם משפחתנו אני מודים לכולם שתמכו ועזרו לנו ללא ליאות בנושא כאוב זה".
מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור המלווה את משפחת פרידמן נמסר בתגובה: "אנו מחזקים את ידי הוועדה. אנו עדיין מוחים ומתחלחלים מעצם קיום הדיון לקציבת עונש של כל מחבל שהוא".
ראש המחלקה המשפטית של מכון "מבט לתקשורת פלסטינית", עו"ד מוריס הירש, שסייע למשפחת פרידמן, הוסיף: "יש לברך על ההחלטה. בהיעדר עונש מוות, מקומו של המחבל בכלא עד סוף ימיו. כעת עלינו לגשת לבחינה של ההסדרים השונים שמאפשרים הקלה בעונשיהם של מחבלים כדי שלא נצטרך להתמודד שוב עם דיונים מהסוג הזה".