יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פנה הערב (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש את התייחסותו לטענות לפיהן ישראל אישרה לחמאס להעביר 400 מיליון שקל שאותרו בבנק פלסטין בעזה - אל בנקים פלסטיניים ביהודה ושומרון. תמונה של מבנה הבנק שהופצץ פורסמה אתמול.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
בנק פלסטין הותקף ברימאל עזה
בנק פלסטין הותקף ברימאל עזה
המבנה שהופצץ בעזה
"נודע לי כי צה"ל הפציץ את בנק פלסטין ברצועת עזה, בנק שהופלל כמממן את החמאס. לאחר ההפצצה התברר שבבנק נמצאו 400 מיליון שקל במזומן", אמר. "אחרי התערבות של גורמים כאלו ואחרים, הוחלט לאפשר לחמאס להוציא את הכסף האלו ולהעביר אותם לבנקים פלסטינים ביו"ש. בעקבות האמור, אני מבקש לקבל את הבהרותייך ותשובתך בנוגע לדברים החמורים האלו בהקדם".
מקורות ביטחוניים בכירים אמרו כי "אף אחד לא חילט כסף. אף אחד לא ייתן לחמאס את הכסף - וכל המאמצים הם למנוע ממנו את הכסף. מדובר ב-300 מיליון שקל ולא 400".
לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה: "העובדות לא נכונות. הכסף לא הועבר לאיו"ש ולא יגיע לידי חמאס".
במהלך ההפוגה מהלחימה בחודש דצמבר, הועבר סכום של כ-180 מיליון שקל מצפון הרצועה לדרומה, במבצע חילוץ של שטרות מזומנים מהבנקים בעזה. למבצע נדרש בין היתר אישור של ישראל.
מבצע החילוץ, שנקרא ConOps-Gaza, בוצע באמצעות שיירת כלי רכב והצריך תכנון מקיף, על פי דיווח של ה"פייננשיאל טיימס". המבצע דרש קבלת תמיכה מהאו"ם, שמירה כבדה, בנוסף לקבלת אישור מישראל, וכן אישור נפרד מכוחות הביטחון הפלסטינים. "זו בהחלט הייתה שיירה יוצאת דופן, זה היה סוריאליסטי אבל הכרחי", אמר אחד המשתתפים בפעילות.