על רקע מגמת הבלימה של נתוני התחלואה בקורונה מתכנסת הבוקר (יום א') הממשלה לישיבתה השבועית. עם פתיחתה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט: "בלמנו את עקומת התחלואה כנגד כל הסיכויים, זה לא קרה מעצמו".
הוא הוסיף: "אני רוצה לבשר היום בשמחה ובזהירות שהדפנו את הלחצים ומנענו סגר בראש השנה. העובדה שפתחנו שנת לימודים כסדרה אינה מובנת מאליה, העובדה שאין סגר בחג הזה היא תוצאה של עבודה קשה אוד של כל מי שיושב סביב השולחן הזה ושל רבבות אנשי רפואה. אסטרטגיית הבלימה הרכה שעיקרה שמירה על הפרנסה והכלכלה, לצד שלל פעולות לריסון התחלואה ולצד חיסון הבוסטר - בדרכה להצליח. אבל אסור לנו להיות שאננים".
עם זאת הדגיש בנט: "הסיפור עוד רחוק מלהיות מאחורינו. אנחנו צריכים דווקא בתקופה הזו להקפיד על מסכות, מרחק ועל הנחיות. לקראת החג אני מבקש מכל המשפחות לנהוג בזהירות. אם זו ארוחה רחבה שיש בה ילדים מתחת לגיל 12 שהם לא בני חיסון, ויחד עם זאת סבים וסבתות, תבצעו בדיקות עצמיות. תקנו בדיקות עצמיות, תבדקו את הילדים".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"הסיפור רחוק מלהיות מאחורינו". ישיבת הממשלה הבוקר
(צילום: EPA)

על מותו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, והביקורת על אודות הוראות הפתיחה באש שהתעוררה בעקבותיו, אמר בנט: "אני רוצה לשלוח מכאן מסר ברור ללובשי המדים ולאזרחי ישראל כולם: אני מגבה את מפקדי צהל ואת חייליו באופן מוחלט. צה"ל שומר עלינו ותפקידנו פה בממשלה ובעם ישראל הוא לשמור על צה"ל. כמי שמכיר את שדה הקרב, כמי שפיקד על חיילים, כמי שאיבד את הטוב שבחבריו, אני יודע שכשמקבלים החלטות באירועים מבצעיים יש שגיאות ולפעמים הן כואבות וקשות. אבל ככה זה כשנלחמים באויב. צריך לגבות את החיילים והמפקדים, במיוחד כשיש שגיאות. יש מי שמנסים להשתמש בצה"ל ככלי שרת לקידום מטרות פוליטיות ציניות. זה פוגע בכושר העמידה שלנו. זה דבר לא ראוי. תפסיקו את זה".
גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לנושא ואמר: "אנחנו צריכים להבין שזה הצבא שלנו. בטוב ברע, בחירום ובשגרה. וגם כשקורה אירוע כזה אנחנו דורשים מצה"ל להמשיך לפעול לתחקר, להשתפר ולהישאר בקשר טוב עם המשפחה. אני חושב שאנחנו עומדים בכלל המדדים האלה. יש למפקדים את כל הגיבוי".