שר התקשורת שלמה קרעי התחמק היום (שלישי) בריאיון לגל"צ משאלות על אחריות הממשלה לכשלים שהובילו למתקפת הפתע של חמאס, ואף תהה: "להתנצל? על מה?". לטענתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו "השמיד פעם אחר פעם את הנהגת החמאס והג'יהאד האיסלאמי, נתן להם מכות מאוד קשות, בנה את הגדר, חיסל את מנהרות הטרור".

אבל גם הגדר וגם המדיניות נגד חמאס, הכול קרס. "הם לא עשו את זה מתוך עוצמה. חמאס השתמש כאן בגורם הפתעה, שאני לא יכול לתת לכם תשובות. אני לא זה שמתחקר. בסוף הכול יתגלה, זה לא הזמן".
תזכיר לנו איפה אתה גר? "במושב זימרה בעוטף עזה".
1 צפייה בגלריה
שלמה קרעי
שלמה קרעי
שלמה קרעי
(צילום: טל אזולאי)
עוטף עזה. האם אתה בפגישות אישיות, עם אנשים שיושבים איתך, ואני בטוח שיש לך פגישות עם השכנים שלך, עם האנשים שם, מסתכל להם בעיניים ואומר "סליחה"? "אני לא מבין כל כך את השאלה הזאת, כי קודם כל בוודאי שאני יושב ואנחנו מדברים ואני משתתף בלוויות ובניחומים, אבל אני שומע שאומרים 'תתנצלו, תיקחו אחריות, תבקשו סליחה'. על מה?"
על מה? אני אגיד לך על מה. השרים אמרו שלא עמדנו בחוזה, המדינה לא עמדה בחוזה, על זה. "אבל מה הטעם לומר אמירות כאלה עכשיו בזמן המלחמה?"
כדי לחבק את האנשים. יש חיבוק בסליחה. "זה לא מחבק, כי ברור שיהיה פה תחקיר עד הפרט האחרון, מי שאחראי יימצא כאחראי, יהיו כאן מסקנות".
מי אחראי השר שלמה קרעי? "אני לא ביצעתי את התחקיר ואני לא יכול לומר לך מי אחראי, אבל יהיו תחקירים ותהיה כאן גם אחריות כוללת וגם אחריות אישית, הכול יבוצע, זה לא הזמן. את יודעת, הזמן הוא להיות מאוחדים, לחזק את העם שלנו, לדבר טוב, להעלות את המורל, לעשות את כל מה שאפשר ואנחנו רואים את העם הזה איך הוא מתאחד, איך הלב השבור הזה התאחד מיוזמות אזרחיות מקצה לקצה, כולם מאוחדים. האויב שטבח בנו גם לא הבדיל בין דם לדם, מבחינתו כולנו עם אחד ולא עניין אותו מאיזה צד של המפה הפוליטית אנחנו".
אחרי הריאיון, קרעי צייץ ב-X (טוויטר לשעבר) וחזר בו. "אני מתנצל! חלילה לא הייתה כוונתי להישמע גס רוח או להתנער מאחריות", הוא כתב. "להפך! מיד הוספתי שברור שיש לנו אחריות כהנהגה. כוונתי הייתה למה צריך לעסוק בכך בזמן המלחמה. זה היה המשך המשפט. אני מצר על כך שכשלתי בלשוני ושאנשים יקרים וכואבים נפגעו ממני".