פרסום ראשון: מטען חבלה מאולתר הושלך בסוף השבוע האחרון לעבר ביתו של קצין מודיעין המשרת באחד מבתי הכלא של שירות בתי הסוהר. כך נודע ל-ynet. כתוצאה מהשלכת המטען לא היו נפגעים, אולם נזק נגרם לחזית הבית. המשטרה פתחה בחקירת האירוע. כיוון החקירה הראשוני הוא פלילי, אולם נבדקות אפשרויות נוספות, כולל לאומנית.
גורם בכיר בשב"ס אמר ל-ynet כי מדובר בניסיון ממשי לפגוע בקצין השב"ס ובבני משפחתו. המטען המאולתר הכיל מסמרים כדי להגביר את עוצמת הפגיעה. "מי ששם מסמרים במטען רוצה להביא לתוצאה קטלנית, שבמזל נמנעה", אמר הבכיר. "אנחנו בודקים גם כיוון לאומני. הנחת היסוד היא שמדובר באירוע פלילי, אך אנחנו לא שוללים גם כיוון לאומני".
1 צפייה בגלריה
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
ארכיון
(צילום: AP)
האירוע מגיע כשברקע נשמעו איומים מהעיר ג'נין על קצין אחר בשב"ס, מפקד כלא קציעות, יוסף חניפס. בתיעוד שפרסמו חמושים רעולי פנים המזדהים בתור אנשי "חטיבת ג'נין", הם הודיעו שאם ימשיך "להתעלל" באסירים, כלשונם, יגיעו אליו בכל מקום. מפקד הכלא מאובטח בימים אלה.
זו לא הפעם הראשונה שבה מושלך מטען או רימון הלם לעבר בית של איש שב"ס. בשנה שעברה הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד ירדן אסייג מבאר שבע, שסיכם עם אדם נוסף לפגוע במפקד כלא אשל. השניים ליד ביתו של מפקד הכלא בבאר שבע, עם רימון שתכננו לזרוק לעבר הבית. הרימון התפוצץ ביד שותפו של אסייג וגרם למותו.
ב-2019 הושלך רימון הלם לעבר ביתו של קצין שב"ס בעוספיא, ובמקביל נפתחה אש לעבר הבית. לא היו נפגעים באותו אירוע.
בשנת 2018 התרחשה הסלמה באיומים כלפי מתקני שב"ס, במסגרתה ירו אנשי ארגון הפשע קוטייר עודה מג'לג'וליה לעבר בתי הסוהר איילון והדרים. ההערכה באותם ימים הייתה שהיורים החליטו לשלוח מסר לשב"ס, בעקבות הרעת תנאים של מקורביהם בכלא.