האליבי שלא החזיק מים: בבית המשפט המחוזי בחיפה יוגש היום (רביעי) כתב אישום נגד מג'ד בקראוי, בן 25 מעראבה, בגין נשיאת נשק שלא כדין, לאחר שנעצר לפני כשבועיים כשברשותו שקית שהכילה נשק מאולתר מסוג קרלו ותחמושת. כשנעצר טען בקראוי כי מצא את השקית כמה דקות קודם לכן, אך השוטרים שמו לב שהיא הייתה יבשה, בעוד שבחוץ ירד גשם כבד.
1 צפייה בגלריה
מג'ד בקראוי נעצר בגלל נשק מאולתר בשקית מתנה
מג'ד בקראוי נעצר בגלל נשק מאולתר בשקית מתנה
השקית והנשק שנמצאו אצל הצעיר
(צילום: דוברות המשטרה)
רב פקד רותם דאי, קצין חקירות ומודיעין בתחנת משטרת משגב, סיפר כי "הצלחנו לתפוס אותו הודות למידע מודיעני שקיבלנו על בחור שמסתובב חמוש". לדבריו, "בלשים ארבו לו בעיר עראבה, וכשזיהו אותו קפצו לעבר הרכב. על המושב הקדמי ליד הנהג הייתה שקית קרטון של חנות מתנות וכלי בית ובתוכה אמצעי הלחימה".
בקראוי סיפר בחקירה כי הלך להרהר ולהתבודד בחורשה סמוכה לעיר, ולתומו ראה שקית שסיקרנה אותו, ולכן לקח אותה איתו מבלי שבדק מה יש בה. כששאלו אותו החוקרים איך יכול להיות שהשקית יבשה כשבחוץ גשם כבד, סיפק להם הסבר וטען כי השקית הייתה תחת לוח עץ. הבלשים ביקשו ממנו שיקח אותם למקום שבו מצא את השקית, אך לא מצאו שם לוח עץ, ולא פיסת מסתור מהגשם. "הגרסה לא החזיקה מים והאליבי שלו הופרך ברגע. הוא בהחלט היה יצירתי בתירוץ לנשק שנמצא ברשותו", הסביר רפ"ק דאי.
מעצרו של בקראוי הוארך מעת לעת והמשטרה ביקשה בסוף השבוע להאריך את מעצרו בשלישית, אך השופט ראמי נאסר מבית משפט השלום בעכו הורה על שחרורו למעצר בית. רפ"ק דאי ציין כי "להפתעתנו בית המשפט שחרר אותו. הגשנו ערר למחוזי בחיפה שקיבל את עמדתנו והאריך את מעצרו, והיום הפרקליטות תגיש כתב אישום כולל בקשה לחילוט רכב הקיה שנתפס ברשותו בעת ביצוע העבירה".
רפ"ק דאי הוסיף כי "כחלק מהמלחמה היומיומית שלנו בעבירות הנשק במגזר הערבי אנחנו מתמודדים עם אירועים שבהם אנחנו רואים את התוצאות של שימוש בנשק ואנחנו מנהלים מלחמת חורמה לתפוס את הנשקים ולהכניס את מי שמחזיק ומשתמש בהם מאחורי סורג ובריח למשך שנים ארוכות".
פורסם לראשונה: 22:47, 06.12.22