"אין ביטחון, ביישוב יש עלייה באלימות והמשטרה לא עושה את העבודה", אמר חאלד עואודה, ששישה מבני משפחתו נפצעו מירי אתמול (שבת) אחר הצהריים בחצר ביתם בכפר כנא. "נפתחה תחנת משטרה חדשה ביישוב, אבל יש רשלנות ואוזלת יד. באיזו זכות יורים לעבר משפחה? אנחנו לא יודעים מי יהיה הבא בתור. חייבים להתערב לפני שיהיו עוד קורבנות".
אתמול שני רעולי פנים נכנסו לחצר הבית בשעה ש-23 בני משפחה ישבו שם לארוחה. קמיליה, בעלה ראפע ושלושה מילדיהם נפצעו מהירי, יחד עם שני קרובי משפחה נוספים. האב ובתו בת ה-29 נפצעו באורח קשה. הרקע לירי הוא סכסוך בין שתי משפחות, והרכב שבו ככל הנראה נסעו היורים אותר עולה באש סמוך לבתים ביישוב.
4 צפייה בגלריה
הפצועים באירוע האלימות בכפר כנא
הפצועים באירוע האלימות בכפר כנא
"איפה חברי הכנסת הערבים? איפה הממשלה". קמיליה עואודה
(צילום: גיל נחושתן )

קמיליה, שהייתה לצד בעלה בשעת הירי, סיפרה כי "ישבנו להכין חגיגה ליום הולדתו של בני רשיד ושמענו ירי כבד. חשבתי שזה ירי בתוך השכונה, רק אחרי שנפגעתי הבנתי שיורים עלינו". היא הוסיפה כי "אף אחד לא הגיע אלינו, אפילו לא עובד סוציאלי. איפה חברי הכנסת הערבים? ראשי הרשויות המקומיות? איפה הממשלה? אם הפצועים היו יהודים היינו רואים את נציגי הממשלה יוצאים ונכנסים, אבל את התיקים שלנו סוגרים וזורקים לפח".
בנה מוחמד, שנפצע גם הוא מהירי, אמר כי "לא יעלה על הדעת שכל מי שמתרגז ונושא נשק בא ויורה במשפחה שלמה. זה מעשה של פחדנים וכלבים. אני ועוד אדם היינו בכניסה, הייתי הראשון שנפגע וניסיתי להגן בגופי על האחרים. הצלחתי במידה מסוימת, אבל הפושעים פצעו את המשפחה שלי".
4 צפייה בגלריה
הפצועים באירוע האלימות בכפר כנא
הפצועים באירוע האלימות בכפר כנא
מוחמד וסלאח עואודה. "ירו לעברנו יותר מ-45 כדורים"
(צילום: גיל נחושתן)
גם אחיו סלאח שנכח במקום ונפגע, תיאר את האירוע: "אשתי, הילדים שלי ואני היינו יחד. דיברנו ופתאום הגיעו שני פושעים וניסו לחסל אותנו. ירו לעברנו יותר מ-45 כדורים. אין לנו סכסוך עם אף אחד, אם הייתה נשקפת סכנה לחיינו לא היינו מסתובבים בחוץ. זה פשע מתועב, לנסות לרצוח ככה משפחה שלמה. אני עדיין לא מבין למה נפגענו על ידי טרוריסטים", אמר.
אחמד, אחד מבניה של קמיליה, הצטרף להאשמות שהשמיעה אמו. "השר בן גביר וחבריו רוצים כיבוש מבלי להשיג תוצאות בעניין האלימות שהחברה הערבית חשופה אליה. המשטרה בכפר כנא יודעת מי היורים, אבל היא לא רוצה לעבוד. כל התושבים מדברים על הפושע, אומרים שצריך לגרש אותו מהיישוב. אני לא חושש לחיי, אני יודע שאו שאלוהים ייקח אותם או שאנשים ייקחו אותם".
4 צפייה בגלריה
תיעוד הירי בכפר כנא
תיעוד הירי בכפר כנא
תיעוד הירי בכפר כנא
אחד הילדים הקטנים שהיו בחצר בזמן הירי סיפר כי "הכדורים הרסו לנו את השמחה". לדבריו, "אני מפחד לצאת מהבית. אנחנו תמיד שומעים על אלימות, אבל לא האמנתי שזה הגיע אליי. הייתי אתמול מאוד שמח עם המשפחה שלי".
אחרי הירי, גם סיפרו תושבי כפר כנא כי הם חוששים לחייהם בשל מקרי הירי שלא נפסקים. תושבת היישוב אמרה כי "אנחנו עוברים מצב קשה מאוד. הילדים לא ישנים בלילה כי הם מפחדים מהירי. חיינו תלויים בכדורים, הם קובעים אם נישאר בחיים או נמות".
בינתיים, הבוקר כבר התרחש אירוע ירי נוסף בחברה הערבית - כשעלי אבו סלאח נרצח ביריות סמוך לשעה 06:21, בעת שנסע בכביש 805 בין עראבה לסכנין. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים בנהריה כשהוא סובל מפציעות חודרות ועובר החייאה, ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הירי התרחש על רקע גל הרציחות שגבה כבר 160 קורבנות במגזר הערבי מתחילת השנה.