היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרה אתמול (רביעי) עו"ד מוכר ממזרח העיר בחשד שפרסם פוסט תמיכה בטרור על רקע מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. מדובר בעו"ד מוחמד עליאן, שכבר נעצר בעבר בחשד להשתייכות לארגון טרור. הוא אביו של בהאא עליאן, שחוסל אחרי שהשתתף באוקטובר 2015 בפיגוע באוטובוס בקו 78 בארמון הנציב, שבו נרצחו חביב חיים, ריצ'רד לייקין ואלון גובברג.
כעת מיוחסות לו עבירות של פרסום דברי שבח לטרור, קשר למעשה טרור והזדהות עם ארגון טרור. המשטרה לא חשפה מה נכתב בפוסט, שכבר נמחק, ורק הציגה לבית המשפט דוח בעניין. לעו"ד עליאן, שזכה בעבר בפרס בינלאומי על ייצוג בתחום זכויות אדם, יש יותר מ-30 אלף עוקבים בחשבונות ברשתות החברתיות. בעבר הוא נעצר על רקע מסע הנצחה שניהל ל"מורשת בנו", שבמסגרתו הרצה במוסדות פלסטינים על הפיגוע והביע תמיכה במעשיו.
1 צפייה בגלריה
עו"ד מוחמד עליאן. "יש בדבריו ללבות את היצרים"
עו"ד מוחמד עליאן. "יש בדבריו ללבות את היצרים"
עו"ד מוחמד עליאן. "יש בדבריו ללבות את היצרים"
נציג הימ"ר אמר בדיון כי מדובר באדם פופולרי ברשתות החברתיות בשפה הערבית, והוסיף: "מי שמפרסם פוסטים מסיתים בזמן מלחמה - מסייע למלחמה".
שופט השלום בירושלים עמיר שקד הורה על הארכת מעצרו בארבעה ימים וכתב: "המסמכים, תוצרי החקירה ובפרט העדויות ודוחות הפעולה אשר הוצגו מקימים חשד סביר לביצוע העבירה ברף הנדרש בעת הזו. אשר לעילת המסוכנות, עילה זו נלמדת מטיב העברה וכן מנסיבות המקרה המיוחס למשיב. מדובר בין היתר בחשד לפרסום דברי הסתה בכלל ובפרט לאחר 7 באוקטובר, יום המתקפה האכזרית, שלוחת הרסן והקטלנית של ארגון חמאס, אשר טומן בחובו עילת מסוכנות ברף הגבוהה.
"אומנם יכול ואכן המשיב לא היה מבצע פעולה כזו או אחרת, והנאמר היה נותר כאבן שאין לה הופכין, אך עצם פרסום דברי ההסתה, יש בהם כדי ללבות את היצרים ולתת לגיטימציה לו ולחשובים כמוהו המצויים מאחורי המקלדת וסבורים כי יש בכך מעין חסינות, ולא היא".
פורסם לראשונה: 22:38, 01.11.23