2 צפייה בגלריה
דורון בטיולו בקנדה
דורון בטיולו בקנדה
אראל ובנו בטיול
(צילום: דורון אראל)
מטפס ההרים הנודע דורון אראל, הישראלי הראשון שהגיע לפסגת האוורסט, חולץ במסוק לאחר שנקלע לשריפת יער בטיול בקנדה. "האזור כוסה בעשן, הגישה חזרה הייתה בלתי אפשרית", הוא שחזר.
אראל, המתגורר בקנדה, יצא לפני כמה ימים לטיול עם אחד מבניו והשניים טיפסו לאזור האלפיני הפתוח ברכס הרי החוף בבריטיש קולומביה. הם הקימו מחנה בגובה 1,800 מטרים, לאחר שבמשך שבע שעות טיפסו דרך יער, צמחיה סבוכה ומדרונות תלולים.
אראל סיפר כי כשהלכו לישון, מזג האוויר היה מושלם. "ב-6:00 בבוקר קמנו לסימנים ראשונים של עשן. תוך שעה המצב הידרדר משמעותית. עשן החל לעלות מהעמקים ולכסות גם אותנו", אמר אראל.
2 צפייה בגלריה
דורון בטיולו בקנדה
דורון בטיולו בקנדה
המסוק שחילץ את אראל ובנו
(צילום: דורון אראל)
מטפס ההרים, שמכיר את תנאי השטח ושריפות היער, זיהה את הסכנה. "האזור היה מכוסה כולו בעשן והגישה חזרה הייתה בלתי אפשרית. היינו חייבים למצוא תוכנית חלופית. מסלול אפשרי דרך כביש היער היה לוקח לפחות עשרה ימים, מסע שלא היינו ערוכים אליו", הוא אמר. "ההחלטה לבקש סיוע מיידי הייתה ברורה".
אראל ובנו חולצו על ידי צוות החילוץ Rescue one של חברת הביטוח "הראל" באמצעות מסוק. "הסיוע הגיע מהר מאוד", שחזר אראל. "תוך שעה וחצי הופיע מסוק מהעמק המעושן, 20 דקות לאחר מכן כבר היינו בבית".
נדב קליפה מצוות החילוץ סיפר כי "מיד עם קבלת הקריאה הבנו את חומרת האירוע ופעלנו במהירות. הזנקנו מסוק שאיתר אותם במהירות וחילץ אותם מהאזור המסוכן". עוד הוסיף קליפה כי "מקרה זה מעיד על החשיבות של עדכון מוקד החירום גם כאשר הסכנה אינה נראית מיידית".