צה"ל תקף הלילה (בין שבת לראשון) ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות לעבר גוש דן יעדים של חמאס באזור חאן יונס, וכן עמדות תצפית של ארגון הטרור בצפון הרצועה. מצה"ל נמסר כי "מטוסי ומסוקי קרב תקפו סדרה של מטרות במתחם לייצור רקטות של חמאס, וטנקים תקפו עמדות צבאיות של הארגון בגבול רצועת עזה". בחמאס אמרו כי במהלך התקיפה הם ירו באופן חריג שני טילי נ"מ מסוג "סאם 7" אל עבר המסוקים שפעלו ברצועה.
המטוסים והמסוקים תקפו את המטרות אחרי שהזהירו את מי שבאזור להתרחק מהמקום. "היקף היעדים וסוג המטרות", הוסיפו בצה"ל, "הותקפו בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה לחופי הים התיכון, מערבית לגוש דן. ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה והוא נושא בהשלכות לפעולות הטרור מהרצועה".
בצה"ל הסתפקו בתגובה מוגבלת בדמות תקיפת מתחם לייצור רקטות - בדומה לתקיפות שבוצעו מאז סוף "שומר החומות" - וכן תקפו עמדות ריקות של חמאס, זאת על מנת לאותת לארגון הטרור שבישראל מעדיפים לסיים את האירוע ולא להיגרר להסלמה.
2 צפייה בגלריה
התקיפה בעזה, הלילה
התקיפה בעזה, הלילה
עזה, הלילה
(צילום: AFP)
התקיפה התרחשה למרות לחצי חמאס, שהעביר למצרים מסרים לפיהם אם ישראל תתקוף - "תהיה תגובה של ההתנגדות בעזה". במערכת הביטחון החליטו להגיב לירי, ואמרו כי הם לא מקבלים את טענת הארגון שמדובר בברקים. לדבריהם, אם בחמאס לא יודעים לשמור על ארסנל הטילים שלהם - אז שיפרקו אותו.
שתי הרקטות שוגרו בשבת בבוקר דקות אחדות לפני השעה 07:00. תושבים רבים דיווחו כי שמעו הדי פיצוצים כשאלו נפלו בים. במשטרה מסרו כי הפיצוץ התרחש ב"עומק הים", מול חופי תל אביב. לא דווח על נזק או נפגעים. כלי תקשורת שמזוהים עם חמאס ציטטו בהמשך מקור בזרועות הצבאיות ברצועה, שטען כי השיגור לא היה ניסוי מכוון, אלא נגרם בשל תנאי מזג האוויר החורפי.

התקרית החריגה התרחשה ימים אחדים אחרי הירי בגבול רצועת עזה לעבר עובד ישראלי באזור נחל עוז. הוא נפצע באורח קל ברגלו מרסיסי הירי, וטנקים של צה"ל תקפו בתגובה חמש עמדות של חמאס בצפון הרצועה. שלושה פלסטינים נפצעו באורח בינוני וקל. בצה"ל העריכו כי מדובר בפעולה סוררת ולא מכוונת של מי מארגוני הטרור ברצועת עזה. עם זאת, כך לפי ההערכה, מי שפתח באש כן הושפע מההצהרות הלוחמניות של חמאס נגד ישראל בתקופה האחרונה - למרות שבשטח לא השתנה דבר במדיניות הריסון של חמאס.
למתיחות מול ארגוני הטרור בעזה תורם גם מצבו של האסיר המנהלי הישאם אבו הוואש, ששובת רעב כבר יותר ממאה ימים. תחילה פיזר הג'יהאד האיסלאמי איומים שלפיהם אם אבו הוואש ימות, הארגון יראה בכך חיסול של ישראל ויגיב בהתאם - ואמש גם חמאס התייחס למצבו. "אנו עוקבים אחר מצבו המסוכן של הישאם אבו הוואש", נמסר מחמאס. "ישראל נושאת באחריות המלאה על חייו. אנו קוראים לכל הארגונים ההומניטריים להפסיק את שתיקתם ולקיים את משימתם". באל-מיאדין נכתב כי חמאס הודיע למצרים כי המצב יסלים באופן דרמטי במידה והאסיר הישאם אבו הוואש ימשיך לסבול.