אמיל לחזיאל, בן 39, הוא האזרח הישראלי שנרצח אתמול ביריות מחוץ לבית בשכונת יוקרה בלוס אנג'לס. לחזיאל, תושב מיאמי, היה נשוי ואב לחמישה ילדים. אביו ג'קי סיפר בשיחה עם ynet כי "אני לא יודע מה בדיוק קרה שם, גם אשתו לא. אני לא שמעתי שיש לו סכסוכים עם אנשים". בארה"ב דווח כי בבית בשכונת הוליווד הילס שממנו יצא לחזיאל שיחקו אורחים בפוקר. לפי עדויות, עם יציאתו הוא התווכח עם גבר - שירה בו ונמלט.
לחזיאל, תושב אשקלון במקור שמשפחתו מתגוררת בארץ, התגורר במיאמי במשך שמונה שנים, והתפרנס מתיקון גגות. אביו ג'קי שיתף כי "אמיל הוא הבן הבכור שלי. הוא חי במיאמי ונסע לפגישות בלוס אנג'לס ונפגש שם עם אנשים שהוא הכיר". לפי האב, "אמיל אהב את המשפחה שלו ודאג לה. הוא היה ילד שהגיע להישגים בחיים. היו לו גם נפילות אבל הוא ידע לקום. הוא פתח שם גם סוכנות לרכבים כדי לשפר את מצבו הכלכלי. אמיל היה ילד שכולו נתינה. הוא היה שולח כסף אלינו להורים, לעזור לנו".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוס אנג'לס שבה נרצח אמיל לחזיאל
זירת הרצח בלוס אנג'לס שבה נרצח אמיל לחזיאל
אמיל לחזיאל וזירת הרצח בלוס אנג'לס
(צילום: KTLA 5)
האב הוסיף כי "הייתי בקשר עם אשתו במיאמי. היא התעקשה לקבור אותו שם. כולנו בהלם. אף אחד לא יודע מה קרה. יש מלא גרסאות. אני מבין שהוא נפגש שם עם אנשים שהוא הכיר, אבל מעבר לזה אין לי מושג".
אחד מעדי הראייה לרצח היה אדם דווין, כוכב סרטי "פיץ' פרפקט". בפודקאסט "זה חשוב" (This Is Important) הוא תיאר את הרגעים שקדמו לרצח: "אנשים בצד השני של הרחוב שיחקו משחק פוקר מטורף. הם הגיעו במכוניות למבורגיני, בנטלי, רולס רויס, בטוח ששיחקו שם קלפים".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוס אנג'לס שבה נרצח אמיל לחזיאל
זירת הרצח בלוס אנג'לס שבה נרצח אמיל לחזיאל
זירת הרצח בשכונת הוליווד הילס
3 צפייה בגלריה
אדם דווין ואשתו קלואי ברידג'ס
אדם דווין ואשתו קלואי ברידג'ס
אדם דווין ואשתו קלואי ברידג'ס, בתמונה מעמוד האינסטגרם. עדי ראייה לרצח
"היה כיף לראות את זה, אז אני ואשתי צפינו מהמרפסת, זה נראה מטורף", המשיך ותיאר את שראה עם רעייתו, השחקנית קלואי ברידג'ס. "ואז מגיע הקטע העצוב. מישהו שם נרצח. מישהו שם נרצח. זה לא הוליווד, זה סיפור על חיי האמיתיים".
גם ערוץ הטלוויזיה האמריקני ABC7 דיווח כי לפי אחד השכנים, בבית שבפתחו נורה לחזיאל, שיחקו אנשים בפוקר. "אחד מהאורחים נקרא אל מחוץ לבית משום שמישהו שעצר בפתח רצה לדבר איתו", סיפר השכן. "ברגע שהאורח יצא החוצה האדם שעצר ליד הבית ירה בו. אני לא יודע למה, אני לא יודע מה היו הנסיבות, אבל הוא ירה בו והרג אותו".
לפי הדיווחים, הרוצח שלף אקדח וירה כמה פעמים בלחזיאל, ואז נמלט מהמקום. הוא טרם נתפס, והמניע לאירוע עדיין לא התברר. החוקרים אמרו כי ייתכן שהרוצח נמלט ברכב אחר, וייתכן גם שיש יותר מחשוד אחד. הירי התרחש בשעה 02:00 בלילה שעון לוס אנג'לס. בארה"ב דווח כי צוותי ההצלה החלו בביצוע פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו של לחזיאל.