בעבר הצהיר שלא ישתתף במחאות בשל מעמדו כנשיא המדינה לשעבר, אבל רגע לפני האישור הסופי של ביטול עילת הסבירות בכנסת, ראובן (רובי) ריבלין צפוי לנאום היום (א') בשעות אחר הצהריים - לראשונה - בהפגנה נגד המהפכה המשפטית שתיערך בירושלים. כך נודע ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
"הפיכת-נגד תביא לעוד הפיכת-נגד". ריבלין
"הפיכת-נגד תביא לעוד הפיכת-נגד". ריבלין
"הפיכת-נגד תביא לעוד הפיכת-נגד". ריבלין
(צילום: עמית שעל)
בראיון למוסף "7 ימים" שפורסם בינואר האחרון ב"ידיעות אחרונות", תקף ריבלין בחריפות את שינויי החקיקה וסיפר שהזהיר את אהרן ברק ובג"ץ כי הם מבצעים הפיכה, כלשונו, והתגובה תהיה הפיכת נגד.
ריבלין היה אחד הפוליטיקאים הראשונים בישראל לצאת נגד אקטיביזם שיפוטי. על תוכניתו של שר המשפטים יריב לוין הוא אמר ש"יש לחוקק את חוק יסוד: החקיקה, ולהגיע למתווה מוסכם עם המערכת המשפטית. אסור לחוקק חוקים מתוך רגשות נקם או מניעים שאינם הדבר עצמו. למרות האווירה שנוצרה עוד לא מאוחר לאמץ מתווה מוסכם".
ריבלין הגדיר את הפרופ' ברק כ"מורי ורבי", אבל עמד על כך שהמהפכה המשפטית הפרה את האיזון בין הכנסת לבתי המשפט. "לא רק הזהרתי אותו. אמרתי לו - קודם כל, ביצעת הפיכה ולא מהפכה. אתה יצרת איזה משטר חוקתי, כשאתה הוא החוקה". ריבלין חשף את כישלון המגעים להשגת חוק יסוד החקיקה כשהיה יו"ר הכנסת, ואת הדיונים בינו ובין נשיאי העליון לשעבר שמגר וברק על פסקת ההתגברות.
"אני קורא ליריב לוין ואומר לו – ראה נא, חשבנו בזמנו, כל אותם אלה שהתנגדו (למהפכה החוקתית), שאירעה הפיכה חוקתית. אל תעשה את אותו דבר שאהרן ברק אולי לא התכוון לו, אבל בסופו של דבר הביא לידי הפיכה", הוא אמר, "אל תעשה הפיכת-נגד. כי הפיכת-נגד תביא לעוד הפיכת-נגד".