תאונה קשה בשומרון: צעיר כבן 18 נהרג ושניים כבני 20 נפצעו באורח אנוש וקשה מאוד הלילה (בין שבת לראשון) בתאונת דרכים בין כבאית לרכב פרטי בשומרון. צוות מד"א, בסיוע כוח רפואי של צה"ל, פינה את השלושה עם פגיעה רב מערכתית לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. אחד מהם פונה תוך פעולות החייאה שבסופן מת מפצעיו, ומצבם של שני הצעירים הנוספים מוגדר "לא יציב". מבית החולים נמסר כי נשקפת סכנה לחייהם.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה הקשה בשומרון
זירת התאונה הקשה בשומרון
"תאונה מזעזעת, הרכב היה מעוך"
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הדיווח על התאונה בכביש 505 ליד צומת גיתי אבישר התקבל במוקד מד"א בשעה 03:31. הכבאית הייתה בדרך לאירוע ונבדקת אפשרות שנכנסה לצומת באור אדום ולכן התרחשה התאונה. חוקרי התנועה של מחוז ש"י חוקרים את התאונה.
נהג הכבאית נחקר במחוז ש"י. לפני כל משמרת עוברים הכבאים תדריך עם דגש על איך להיכנס לצומת באור אדום בדרך לקריאה.
פרמדיק מד"א תומר פיין, שהגיע לזירת התאונה, סיפר: "מדובר בתאונה מזעזעת, ראינו רכב פרטי מעוך שבו נסעו שלושה צעירים, אחד מהם נלכד ברכב, הם היו מחוסרי הכרה וסבלו מחבלה רב מערכתית, בסיוע כוח רפואי של צה"ל הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים, אחד הפצועים איבד דופק ונשימה והוא פונה תוך פעולות החייאה, שניים מהפצועים פינינו במצב קשה כשהם מורדמים ומונשמים. נהג המשאית טופל במקום ולא נזקק לפינוי".
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה הקשה בשומרון
זירת התאונה הקשה בשומרון
זירת התאונה הקשה בשומרון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
נציב כבאות והצלה, רב-טפסר אייל כספי, הגיע לזירת התאונה כדי ללוות מקרוב את התחקיר הראשוני שביצעו המפקדים בשטח. "מדובר באירוע שתוצאותיו קשות והוא מחייב בדיקה מעמיקה, יסודית לבל ישנו מקרים דומים בעתיד", אמר כספי. "ליבנו עם משפחת ההרוג ואנו מתפללים לשלום הפצועים".
מרשות הכבאות נמסר כי היא "תתחקר את האירוע ותפיק לקחים ככל שיידרש בתיאום עם גורמי החקירה". בעקבות התאונה עצר נציב הכבאות את האימונים במערך למשך שלושה ימים ובמהלכם ייערך לכלל מפקדי ולוחמי הכוח המבצעי במחוזות ובתחנות הכיבוי ריענון הוראות הבטיחות לנסיעה מבצעית ומנהלתית ברכבי כיבוי, בהתאם להוראות הנציב בנושא.
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיע לזירת התאונה וקרא להתפלל לשלום הפצועים. "בוקר קשה מאוד להתיישבות בשומרון ולכל עם ישראל", אמר. "מאז התאונה לפנות בוקר צוותי החירום של המועצה יחד עם צוותי החירום של היישוב נמצאים כאן, ומשתדלים לסייע ככל האפשר. אני קורא לציבור כולו להתפלל לרפואת הפצועים. נהיה כאן עם משפחות הנפגעים ונסייע ככל האפשר".
מאיר תורג'מן השתתף בהכנת הכתבה