כבר 30 שנה שהן משרתות את ראשי ממשלות ישראל - ובהם ראש הממשלה נתניהו, כעובדות מזנון, מבשלות ומגישות. כעת הן קיבלו הודעה רשמית ולפיה בשבוע הבא, ב-15 בפברואר, יידרשו לעזוב את לשכת ראש הממשלה, ויוחלפו בידי עובדי חברת כוח אדם. עובדות המזנון הן נשים מבוגרות, שעבדו במהלך תקופת המלחמה מסביב לשעון - כולל בלילות ובשבתות.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"אוהב את האוכל שלהן". בנימין נתניהו
(צילום: מארק ישראל סלם)
גורמים ששוחחו עם עובדות המזנון אמרו כי "הן פגועות מאוד. פשוט החליטו לסלק אותן. הן מבשלות הרבה שנים. מה הן יעשו עכשיו? יהיו מזכירות?". במכתב שקיבלו העובדות ממנהלת ההון האנושי במשרד ראש הממשלה, נכתב: "בימים אלה הושלם הליך ההתקשרות במיקור החוץ ואנו צופים את סיום העסקתך במזנון ב-15 בפברואר. כיוון שהסיכום לגבי העברתך לא יצא לפועל תזומני לשיחה אצל החתום מטה על מנת לקבוע שיבוצך לתפקיד אחר".
גורמים במשרד ראש הממשלה אומרים כי מדובר בעובדות ותיקות מאוד, ששירתו את נתניהו במסירות, וכי ראש הממשלה אוהב את האוכל שלהן. למרות זאת, הוחלט להחליפן כבר לפני כמה חודשים. התוכנית הוקפאה בגלל המלחמה, וכעת חודשה. מנכ"ל משרד ראש הממשלה הורה לדאוג להן לתפקידים אחרים במשרד. לאחת מהן הוצע לעבור למזנון במל"ל, ולאחרות לעבוד בארכיון של המשרד. עובדות המזנון החדשות כבר החלו בחפיפה לצידן של הותיקות.
"אף אחד לא הולך לפטר אותן", הבהיר גורם בלשכה. "אלה עובדות ותיקות ועייפות החומר ניכרת בהן. הכוונה לתת להן שיבוץ אחר. זה תהליך של התייעלות וצמצום הוצאות כי היו הרבה בזבוזים בהפעלה של המזנון. עידכנו אותן במהלך הזה מראש ושאלו מה הן רוצות לעשות במשרד. ב-15 בחודש כל אחת מהן תלך לתפקיד אחר. אין פה פיטורים".
ממשרד רה"מ נמסר בתגובה: "מדובר בנושא שקשור להתייעלות פנימית במשרד. העובדות לא יפוטרו ותנאי השכר שלהן יישארו כפי שהם".