1 צפייה בגלריה
הפקה ראשית, (10.06.18 13:17]
הפקה ראשית, (10.06.18 13:17]
גנדלמן
(צילום: יאיר שגיא)
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, פנתה היום (שלישי) לבית המשפט העליון בבקשה להאריך את השעייתו של צבי גנדלמן, ראש העיר חדרה הנאשם בעבירות שחיתות. לפני כשלושה שבועות בוטלה השעייתו של גנלדמן על-ידי הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בשל הגשת כתבי אישום, אך העליון ביטל את ההחלטה - ובהרב-מיארה מבקשת להאריך את תוקפה.
גנדלמן הורחק מהעירייה בינואר השנה בשל חומרת האישומים המיוחסים לו, ובהרב-מיארה הדגישה כי ההליך הפלילי נגד גנדלמן עדיין תלוי ועומד - ולעמדת בהרב-מיארה לא חל שינוי משמעותי או רלוונטי שיכול לאפשר את חזרתו לעירייה.
"סיום ההשעיה וחזרתו של גנדלמן לכהונתו כראש העיר חדרה יפגעו בצורה קשה באמון הציבור, ובערכים של טוהר המידות ושלטון החוק", כתבה בהרב-מיארה. "וזאת בפרט נוכח מהות העבירות בהן הוא מואשם, הנוגדות בבירור את טוהר המידות המצופה ממי שמכהן במשרה ציבורית, והעובדה שבוצעו, לכאורה, במהלך כהונתו ותוך זיקה לסמכויותיו ותפקידיו, וניצול מובהק של מעמדו ותפקידו הציבורי".

עוד נכתב בעתירה כי "תכליתה של השעיית ראש רשות שנמצא כי מפאת חומרת האישומים נגדו הוא אינו ראוי לכהן כראש רשות מקומית, היא שמירה על עקרון שלטון החוק, טוהר המידות ואמון הציבור בנבחריו ובמערכות השלטון בראשן הם עומדים, וברור וגלוי שלא מדובר בתכלית ענישתית". היועצת המשפטית לממשלה הוסיפה כי "בניגוד לעולה מהחלטת הוועדה, משך תקופת ההשעיה אינו בגדר 'תג מחיר' על מעשיו של גנדלמן, כפי שמיוחסים לו בכתב האישום".
בהרב-מיארה הדגישה כי "בשים לב לנקודת המוצא המשפטית בענייננו שהיא קביעתה המהותית-נורמטיבית של הוועדה כי גנדלמן אינו ראוי לכהן כראש העיר חדרה, בהיעדר שינוי נסיבות משמעותי רלוונטי שחל בזמן הלא ארוך שחלף מאז החלטה זו, ובשים לב לכך שההליך הפלילי בעניינו מתנהל בקצב סביר ביותר, לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, היה על הוועדה להורות על הארכת השעייתו לתקופה נוספת וההחלטה שהתקבלה, תוך חזרתו של גנדלמן לכהונתו כראש העיר חדרה, חורגת ממתחם הסבירות באופן קיצוני המצדיק התערבות בית המשפט".