2 צפייה בגלריה
הכבל שאיתו האבא הכה את הילדים
הכבל שאיתו האבא הכה את הילדים
הכבל שאיתו האבא הכה את בני משפחתו
אומץ לב ותושיה של ילד בן 10 הביאו לחשיפתה של פרשיית התעללות קשה, אכזרית וממושכת בתוך משפחה מהצפון. חוקרי מרחב העמקים עצרו גבר בן 42 שהכה את ילדיו עם כבל חשמלי וגרם להם להמטומות, שטפי דם ושריטות בכל חלקי גופם, אך ורק משום שאימצו כלב ללא אישורו.
רס"מ דריה וסיאקין, חוקרת אלימות במשפחה ובחסרי ישע במחוז צפון, סיפרה כי "לפני כמה ימים קיבלנו שיחה מילד בן 10, שסיפר באומץ למוקדן שאביו מכה באכזריות את אימו ואת ילדי המשפחה. מיד עם קבלת הדיווח במוקד יצאה ניידת לביתם. השוטרים שהגיעו פגשו את האם ואת הילדים, הבחינו מיד בחבלות על גופם של הילדים ואז אם המשפחה הראתה לנו את החבלות שהיא ספגה מהאב".
"גביתי עדויות מאם המשפחה ומאחת הבנות הגדולות ואז הבנתי שמדובר באב שהשליט מרות באלימות ובאכזריות", הוסיפה וסיאקין. "זה נמשך יותר מעשר שנים מאז שנישא לאשתו. בהמשך כשנולדו ילדיהם המשותפים הוא החל לגלות אלימות גם כלפיהם - הוא נהג להכות אותם מידי יום בנעליים, חגורות, מקל ומכל הבא ליד. אפילו בכבל של טלפון".
וסיאקין ציינה כי "לפני כמה שבועות החליטו הילדים לאמץ כלב למשפחה. הם מצאו כלב ברחוב וריחמו עליו והביאו אותו הביתה. האבא חזר הביתה, גילה את הכלב, ומשם התחילה סדרת אלימות קשה שכללה הצלפות עם כבל חשמלי מאריך. הילד שספג את האלימות הכי קשה ברח מהבית עם שניים מאחיו, ואחד מהם חייג למשטרה".
2 צפייה בגלריה
"במהלך שנות נישואיהם נהג הנאשם לקלל ולאיים על אשתו". אילוסטרציה
"במהלך שנות נישואיהם נהג הנאשם לקלל ולאיים על אשתו". אילוסטרציה
"במהלך שנות נישואיהם נהג הנאשם לקלל ולאיים על אשתו". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בכתב האישום נכתב כי "ב-17 במאי חזר הנאשם מעבודתו, וגילה שהקטינים הביאו כלב לבית ללא רשותו. בעקבות כך בערה בו חמתו, הוא נכנס לחדר השינה שלהם בעודו מצויד בכבל חשמלי מאריך, ניגש לאחד מילדיו והצליף בחלקי גופו השונים באמצעות הכבל וזאת חרף צעקותיו ובכיו. הילד ניסה להתגונן ולכסות את עצמו בשמיכה, אולם הנאשם לא הירפה והמשיך להצליף בו, ואז הצליף בכבל באשתו".
"במהלך שנות נישואיהם נהג הנאשם לקלל ולאיים על אשתו, בין היתר באומרו 'את סופרת ימים'", צויין בנוסף בכתב האישום. "הוא נהג לתקוף אותה ואת ילדיו באמצעות חפצים שונים, בין היתר באמצעות מקל שעשוי מעץ, חגורה, בקבוק, נעליים ומכשיר טלפון".
בחקירתו הכחיש האב כל קשר למעשי האלימות וטען שהוא בעל טוב ואבא טוב ומעולם לא פגע בבני משפחתו. הוא נאשם בתקיפה בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין על ידי אחראי, הדחות בחקירה, איומים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. הפרשה תידון בבית המשפט השלום בנצרת.
רס"מ וסיאקין סיכמה: "זה סיפור מאוד קשה ועצוב. בני המשפחה תיארו אלימות על בסיס קבוע. האם מספרת שהיא פחדה כל השנים להתלונן נגדו ולכן המשיכה וספגה אלימות קבועה מצידו. כמי שחקרה את התיק לעומק אני יכולה לקבוע שהילדים האלה גיבורים, ילדים שהחליטו לשבור את קשר השתיקה ולהפסיק לסבול, זה מהתיקים הקשים שחקרתי".
עו"ד יחיא דהאמשהעו"ד יחיא דהאמשהצילום: פיאד ספורי
עו"ד יחיא דהאמשה, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר כי "האב הכחיש את כל המיוחס לו. מדובר באב נורמטיבי לחלוטין ללא כל עבר פלילי, שעבד ופרנס את משפחתו. הוא מעולם לא הרים יד על מי מבני משפחתו והיה בעל ואב למופת. נדרוש את שחרורו וננהל את ההוכחות בתיק בדרך מקצועית לאחר שנלמד את חומר החקירה".