2 צפייה בגלריה
דגל להב"ה
דגל להב"ה
דגל להב"ה
(צילום: עמית שאבי)
הסכם פשרה נחתם היום (רביעי) בין המדינה לבין קבוצת פעילי ימין קיצוני, שנעצרו על ידי המשטרה בשל כוונתם להפגין נגד אירוע הגאווה בירושלים בשנה שעברה. במסגרת ההסכם, המדינה הסכימה לפצות את פעילי הימין בסכום כולל של 50 אלף שקלים בגין עיכובם ומעצרם.
בשנת 2020, כזכור, לא התקיים מצעד הגאווה במתכונתו המקורית בשל הגבלות הקורונה הרחבות שהוטלו על הציבור, ובמקומו נערכה בירושלים "עצרת גאווה" חלופית בגן העצמאות בעיר. קבוצת פעילי להב"ה שעשתה את דרכה להפגנה נגד העצרת עוכבה על ידי המשטרה, והושארה בתחנה במשך כמה שעות.
2 צפייה בגלריה
עצרת הגאווה בגן העצמאות בירושלים
עצרת הגאווה בגן העצמאות בירושלים
עצרת הגאווה בירושלים, 2020
(צילום: גיל יוחנן)

אחד התובעים הוא פעיל הימין הקיצוני משה בן זיקרי, שכבר הורחק מהבירה כמה פעמים בשל חשד שהוא מעורב בפעילות לאומנית אלימה. המשטרה עיכבה ועצרה את זיקרי בטרם החל קיומו של המצעד, וביקשה מבית משפט השלום להאריך את מעצרו, אולם בית המשפט דחה את הבקשה - והורה על שחרורו המיידי.
המשטרה ערערה לבית המשפט המחוזי, שדחה את הערעור, ולאור זאת היא נאלצה לשחרר את זיקרי. אולם לאחר זמן קצר - המשטרה עצרה אותו שוב. כעת, לאחר תביעה שאותה הגישו הפעילים באמצעות עו"ד חנמאל דרופמן, נחתם הסכם פשרה שבמסגרתו תפצה המשטרה את הפעילים. בית משפט השלום בירושלים העניק תוקף של פסק דין להסכם.
עו"ד  חנמאל דרופמןעו"ד חנמאל דרופמן
"אני מברך על זה שהמדינה הכירה בכך שעליה לפצות את התובעים", אמר עו"ד חנמאל דורפמן. "המשטרה חייבת להפנים שחופש ההפגנה, חופש המחאה וחופש הביטוי הן זכויות יסוד במדינה דמוקרטית, שאינן שמורות למפגיני בלפור בלבד - אלא גם לפעילי ימין שמבקשים להפגין נגד קיום מצעד הגאווה".