טרגדיה בצה"ל: לוחם בגדוד 82 בחטיבה 7 של חיל השריון מת הלילה (בין שלישי לרביעי) לאחר שנחבט בראשו מחלק מסוים של טנק שבו שהה מסיבה לא ברורה, במהלך תרגיל פלוגתי שהתקיים ברמת הגולן. נסיבות המקרה עדיין נמצאות בחקירה, שכן בודקים אם מדובר בעניין רפואי או בתאונת אימונים. הודעה נמסרה למשפחת החייל.
האירוע התרחש מעט אחרי חצות באזור בסיס נפח שליד קצרין. הלוחם, טען טנק במקצועו, היה בטנק יחד עם מפקד המחלקה. הלוחמים סיימו תרגיל "יבש" והחלו בתרגיל "רטוב". בשלב מסוים מפקד המחלקה קרא מספר פעמים ללוחם שלא ענה לקריאתו. הוא נכנס פנימה לטנק וזיהה אותו שכוב, כשראשו נמצא בין הטובה לצריח - מקום מסוכן שאסור לשהות בו. המפקד הזעיק מידית את כוחות הרפואה. אחד החובשים נכנס פנימה וזיהה אצל החייל פגיעת ראש ודופק מועט. יחד עם רופא שהגיע מבסיס סמוך הם ניסו לבצע בו פעולות החייאה, ולאחר זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו.
1 צפייה בגלריה
אנשי מילואים בתרגיל בצפון הארץ
אנשי מילואים בתרגיל בצפון הארץ
תרגיל שריון בצפון שהתקיים בנובמבר. ארכיון
(צילום: דובר צה''ל)
מדובר במקרה חריג ונדיר מאוד, שעד כה לא ברור ממה נגרם. בצה"ל בודקים כמה תרחישים - בהן האפשרות כי הלוחם קיבל מכה מהסדן, או שחווה דום לב, התעלף או התייבש, למרות שהתרגיל בוצע בלילה בטנק ממוזג. לאחר האירוע מפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי הנחה על עוצר אימונים כולל בזרוע היבשה ובדיקת הרק"מים (רכב קרבי משוריין).
מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, קיים הלילה תחקיר ראשוני בנקודה. במסגרת התחקור הראשוני, מינה ברעם את אל"מ שאול ישראלי, מפקד חטיבה 205, כראש צוות בדיקה מיוחד, שיורכב מאיש טכני, מומחה טנקים ואיש רפואה. הצוות, שצפוי להתחיל את עבודתו היום, יציג את מסקנותיו בפני הרמטכ"ל.
כבר בסמוך לאירוע נבדק תיק התרגיל של הפעולה ובשלב זה לא נראה כי התגלו כשלים בהכנות לתרגיל. בנוסף, תיבדק גם ההיסטוריה הרפואית של החייל לעומק. במידה ויסכימו לכך, ובכפוף לאישורם של בני המשפחה, ייתכן ותנותח גופתו של החייל, על מנת להבין מה באמת קרה באותן דקות קריטיות בהן שהה בטנק.