ישראל מודיעה רשמית כי חמאס השיב בשלילה על המתווה לעסקת חטופים שהציג ראש ה-CIA והועבר אליו על ידי המתווכות.
בהודעת המוסד, שנשלחה מטעם משרד ראש הממשלה, נכתב כי "בחלוף למעלה משבוע ממפגש קהיר - חמאס השיב בשלילה למתווה שהונח בפניו על ידי המתווכות".

לפי המוסד, "דחיית הצעת 3 המתווכות, שכללה מרחב משמעותי ביותר של גמישות מצד ישראל, מוכיחה כי סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן ולחתור לאיחוד הזירות והסלמה כוללת באזור".
"ישראל תמשיך לחתור למימוש יעדי המלחמה מול חמאס בעוצמה, ותהפוך כל אבן להשבת 133 החטופים והחטופות מעזה בהקדם", נכתב בסיום ההודעה.

בהצהרתו הבוקר, אחרי המתקפה האיראנית חסרת התקדים, אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי "לצד ההתפתחות הלילה אנחנו לא שוכחים לרגע את 133 החטופות והחטופים המוחזקים בעזה. נמשיך לעשות הכל כדי להשיב אותם הביתה מהר ככל הניתן".
אמש, לפני העצרת בכיכר החטופים, החריפו משפחות חטופים את המסר שלהן וקראו בהצהרה בשער בגין לעסקה מיידית: "אם כדי לקבל את אהובינו מהר ובחיים המחיר הוא הפסקת מלחמה, הסכימו לסיים את המלחמה, והחזירו את כל החטופים בעסקה עכשיו. אחר כך תתפנו לטפל באיומים מעזה. קודם תצילו חיים! חוסר התיאום שמוביל להחלטות שמסכנות את חיי החטופים הוא הפקרה ופשע".