1 צפייה בגלריה
יו"ר ועד מושב מרגליות איתן דוידי עם האזרח הלבנוני
יו"ר ועד מושב מרגליות איתן דוידי עם האזרח הלבנוני
לירן דוידי והלבנוני שנתפס
(צילום: איתן דוידי, אביהו שפירא)
אזרח לבנוני חצה בצהריים (שלישי) את הגבול לישראל באזור המושב מרגליות - ונתפס בידי שני אחים שהבחינו בו. הלבנוני לא היה חמוש, ולוכדיו העבירו אותו לידי הצבא. "הוא אמר שהוא מחיפה, אבל לא האמנו לו", סיפר איתן דוידי, יו"ר ועד המושב של מרגליות. "הזעקנו את הצבא שבא ולקח אותו". בצה"ל אומרים מנגד שלכידת הלבנוני הייתה משותפת לחיילים ולאזרחים.
בזמן שהאיש היה בדרכו לישראל דוידי ואחיו היו ליד חוות הלולים שבבעלותם - ומשם הבחינו בו מטפס על הגדר. "הזעקנו את הצבא שבא ולקח אותו", הוסיף דוידי. "זו כבר פעם שנייה שזה קורה לנו. לפני שנתיים ראינו מסתנן עובר, אבל הוא הצליח להתחמק מאיתנו. הפעם כבר לא. תפסנו אותו מיד".
מדובר צה"ל נמסר כי "החשוד מתוחקר במקום. החיילים היו בשטח יחד עם האזרחים שעצרו אותו".
אתמול הוכרז "פרש תורכי" גם כן באזור מרגליות, וכתוצאה מכך נחסם הכביש שבין מרגליות למנרה. עם זאת, בהמשך נמסר מצה"ל שלא הייתה חדירה לשטח ישראל.
חדירת אזרחים לא חמושים ומסתננים מלבנון לישראל, נדגיש, היא תופעה די שכיחה. כך למשל, ב-10 ביולי צה"ל עצר חשוד לבנוני לא חמוש שחצה לשטח ישראל סמוך לקיבוץ משגב עם. הוא הועבר חקירה, וצה"ל מסר כי "ימשיך לפעול על מנת למנוע כל ניסיון לחציית הגבול והפרת הריבונות הישראלית".
לא פעם מצליחים האנשים שחוצים מלבנון גם להגיע מעט רחוק יותר מהגבול, ובעבר למשל נתפסו מסתננים בין בתים במטולה ובשלומי. ברוב המקרים מדובר היה במהגרי עבודה, אך בצפון העריכו לא פעם שחיזבאללה מנסה לבחון את עירנות כוחות צה"ל בגבול.