2 צפייה בגלריה
ד"ר עז א דין אבו אל עייש
ד"ר עז א דין אבו אל עייש
ד"ר אבו אל-עייש ותמונת בנותיו. "אנחנו הקורבנות"
(צילום: אלכס גמבורג)
בבית המשפט העליון התקיים הבוקר (יום ב') דיון בערעור שהגיש ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש, רופא תושב עזה לשעבר, שתבע את מדינת ישראל בעקבות הרג שלוש בנותיו והרס ביתו בינואר 2009, במהלך מבצע "עופרת יצוקה". אבו אל-עייש, שנדחה בבית המשפט המחוזי, טוען שטעות של צה"ל ולא תחמושת מוסלקת של חמאס גרמו להרג בנותיו.
בדיון הוא פנה לשופטים ואמר: "אני מקווה שאתם כבני אנוש תדברו איתי בכח האמת. הגעתי לכאן לחפש את הצדק. זה כואב לאבד ילדות".
ביציאה מהדיון אמר ד"ר אבו אל-עייש ל-ynet: "אני מודה לשופטים שנתנו לי לדבר. דיברתי איתם כבני אדם ולא כשופטים וקראתי להם להיות אנושיים ונאמנים לאמת. החלטה שלא מכירה בעוול שנגרם למשפחה שלנו היא כמו להרוג את הבנות שלי פעם נוספת. אנחנו קורבנות, ובשביל לעשות תיקון, בשביל לתקן את העוול, הצעד הראשון שמדינת ישראל צריכה לעשות הוא להכיר בכך".
2 צפייה בגלריה
ד"ר עז א דין אבו אל עייש
ד"ר עז א דין אבו אל עייש
ד"ר אבו אל-עייש בביהמ"ש העליון
(צילום: אלכס גמבורג)
לאחר מות בנותיו עזב אבו אל-עייש את עזה ועבר לטורונטו שבקנדה, שם הוא מתגורר ועובד כמרצה באוניברסיטת טורונטו. הוא הקים קרן בשם "צדק לבנות" שמקדמת השכלה של נשים ונערות במזרח התיכון. את הסכום שהוא תובע ממדינת ישראל הוא מתחייב להעביר לטובת הפרויקט.
עו"ד חוסין אבו חוסין שמייצג אותו הוסיף: "אם בית המשפט ידחה אותנו אנחנו נפנה לגורמים בינלאומיים ונעתור לבתי משפט שמטפלים בפשעי מלחמה על מנת למצות את הצדק בפרשה האנושית הזו".
לדיון הגיעו ח"כים מהרשימה המשותפת, בהם איימן עודה, אחמד טיבי ואוסאמה סעדי.