דובר צה"ל התיר לפרסום היום (שלישי) כי סמ"ר סופיאן דגש, בן 21 מהיישוב מרר שבגליל התחתון ובן יחיד להוריו, לוחם בגדוד ההנדסה 601, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, באירוע בו נפל סמ"ר דגש, מעוצבת עקבות הברזל (חטיבה 401), נפצעו באורח קשה קצין, לוחם ולוחם במילואים מהגדוד של דגש.
בנוסף, בקרב במרכז הרצועה נפצע באורח קשה לוחם במילואים מגדוד 710 של חיל ההנדסה הקרבית. בקרב אחר באזור נפצע באורח קשה קצין מגדוד 74 של חטיבה 188.
2 צפייה בגלריה
סופיאן דגש ז"ל
סופיאן דגש ז"ל
סמ"ר סופיאן דגש. נהרג בקרב בצפון הרצועה
2 צפייה בגלריה
שייח מואפק טריף במירוץ הנחת הבנים הדרוזים
שייח מואפק טריף במירוץ הנחת הבנים הדרוזים
"חייבים להיות לא רק בקרב ובשכול, אלא גם בחיים". השייח מואפק טריף
(צילום: אביהו שפירא)
מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, השייח מואפק טריף, ספד ללוחם הדרוזי שנפל: "העדה הדרוזית משלמת שוב ושוב מחיר כבד מאוד, כבד מנשוא, במלחמה הקשה והכואבת. סמ"ר סופיאן דגש מצטרף לרשימה ארוכה של צעירים דרוזים שמחרפים את נפשם למען ביטחון המדינה. ליבי עם משפחת דגש ברגעים הקשים בהם התהפך עולמה".
לדברי טריף, "במלחמה הנוכחית מתגלית בשיא עוצמתה השותפות והשוויון בנטל בשדה הקרב. שותפות זו והשוויון חייבים להיות גם בחיי היום יום. שווים לא רק בקרב ובשכול, אלא גם בחיים. יהי זכרו של סופיאן ושל כלל חללי המלחמה נצור בליבנו לעד". גם ח"כ חמאד עמר מסר: "ערב קשה. עוד פרח נקטף מהעדה הדרוזית. אני משתתף בצער ההורים, המשפחה והעדה כולה. הכאב והאבידה הם של כולנו".
גם אפרה, מורתו של דגש, ספדה לו: "סופיאן, התלמיד השקט והאהוב. הפכת להיות גיבור והלכת בטרם עת. יהי זכרו ברוך. הלב כאוב ושבור". פאיז שכנתו כתבה עליו: "תנוח על משכבך בשלום שכן יקר. יהי זכרך ברוך גיבור ישראל".