1 צפייה בגלריה
החשוד חיכה באולם, נציג המשטרה נעלם. אילוסטרציה
החשוד חיכה באולם, נציג המשטרה נעלם. אילוסטרציה
החשוד חיכה באולם, נציג המשטרה נעלם. אילוסטרציה
(צילום: עידו בקר)
את התרגיל הזה בוודאי לא מלמדים ‏בבית ספר לשוטרים: אחרי שבלשי משטרת מרחב יפתח תפסו חשוד שנראה זורק ממכונית 900 גרם של הרואין – היום (ה') כל מאמציהם ירדו לטמיון, אחרי שנציג המשטרה יצא מאולם בית משפט השלום בתל אביב, לא ענה לטלפון – והשופט שחרר את החשוד. המשטרה ערערה על ההחלטה, אך גם בית המשפט המחוזי הורה לשחרר אותו.
תחילה, כך לפי הפרוטוקול מבית המשפט, יצא הטוען המשטרתי בעקבות ויכוח שהתגלה בדיון אחר באותו אולם, כאשר החשוד ‏נותר על ספסל המעצרים. כאשר הגיע מועד הדיון של החשוד שנתפס עם כמות הסמים הגדולה, ניסו גם אנשי בית המשפט וגם הסנגור של החשוד לאתר את הנציג המשטרתי – אך זה לא ענה לטלפון.
מאוחר יותר, כשענה בטלפון, אמר כי הוא בהפסקת אוכל ולא נמצא ליד האולם. בעקבות כך ‏השופט אור ממון החליט לשחרר את החשוד, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה: "הטוען המשטרתי בחר שלא ‏להתייצב לדיון ועזב במפגיע ‏את אולם בית המשפט, כאשר באולם כבר נמצא הסנגור… מדובר לטעמי בהתנהגות שאינה ראויה".
ווליד כבובעו"ד ווליד כבובצילום: Yaffa 48
עו"ד ווליד כבוב, סנגורו של החשוד, מסר בתגובה: "החשוד טען לחפותו החל מעיכובו ועמד על חפותו גם בחלוף שבעה ימי מעצר מאחורי סורג ובריח. בית המשפט קבע שהכמות לא קובעת ויש להסתמך על איכות הראיות ועוצמתן. לגבי התנהלות הטוען המשטרתי אין לי אלא להצר על כך ולהפנות להחלטתו האמיצה והראויה של כבוד השופט ממון".
מהמשטרה נמסר בתגובה כי "ההחלטה נבחנת במשטּרה ע"י גורמי המקצוע וככל שיידרש נגיב בערכאות המשפטיות, כמקובל".